۰۹:۲۳ - شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴

یک متخصص طب سنتی:

پُرخورها بیشتر جوش می‌زنند

یک متخصص طب سنتی گفت: افرادی که پُرخور هستند بیشتر دچار جوش‌های صورت می‌شوند، بنابراین غذا درمانی خود از راه‌های حفظ سلامت پوست است.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره سلامت پوست اظهار داشت: غذا درمانی از راه‌های حفظ سلامت افراد است.

به گفته وی تهیه غذاهای خوشمزه و سالم می‌تواند سلامت مردم را تضمین کند البته رعایت اصول غذا خوردن بسیار اهمیت دارد و بهتر است که افراد از مصرف آب و سالاد با غذای خودشان پرهیز کنند و سالاد را نیم تا یک ساعت قبل از غذای اصلی خود مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: افرادی که پُرخور هستند بیشتر دچار جوش‌های صورت می‌شوند و به این افراد توصیه می‌کنم که هفته‌ای یک بار آشی از سبزی‌هایی مانند گشنیز تهیه کنند, از صبح تا شب هر زمان که احساس گرسنگی کردند از این آش مصرف کند و اگر همین منوال را تا مدتی رعایت کنند, کم کم جوش‌های صورتشان از بین می‌رود.

شیربیگی گفت: پوست دارای منافذ ریزی است که از آنها به نام مثام یاد می‌شود و این منافذ مسیر خروج مواد زائد از پوست هستند و عرق از این منافذ خارج می‌شود و پوست یک اندام دفعی محسوب می‌شود.

وی گفت: مراحل هضم چهارگانه هضم اول در معده است و ماده دفعی آن مدفوع بوده و هضم دوم در کبد است که ماده دفعی آن ادرار است و هضم سوم و چهارم ماده دفعی آن از پوست خارج می‌شود و اگر ماده غلظتش مناسب باشد مواد زائد به صورت ناخن، مو، عرق، چرک و .. خارج می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: برخی از مواد زائد به سمت پوست می‌آید ولی قابلیت خارج شدن از منافذ را نداشته باشد چرا که غلظت ماده زائد زیاد است و ممکن است بیماری‌هایی مانند پسوریازیس را ایجاد کند.

شیربیگی خاطرنشان کرد: در درمان همه بیماری‌ها باید به سیستم داخلی بدن توجه کرد، تقویت اعضایی مثل مغز، کبد و معده خود از راه‌های درمان بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوست است، متخصصان طب سنتی برای درمان بیماری‌های پوست به طور مستقیم سراغ پوست نمی‌روند و ابتدا اختلال  اندام‌های درونی بدن را بررسی می‌کند و منشا بیماری‌های پوستی را پیدا می‌کنند.

منبع:جام جم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.