شاهین پرس

پُرخورها بیشتر جوش می‌زنند

کدخبر: 30351
۱۵ فروردین ۱۳۹۴ در ساعت ۹:۲۳ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” لیلا شیربیگی متخصص طب سنتی درباره سلامت پوست اظهار داشت: غذا درمانی از راه‌های حفظ سلامت افراد است.

به گفته وی تهیه غذاهای خوشمزه و سالم می‌تواند سلامت مردم را تضمین کند البته رعایت اصول غذا خوردن بسیار اهمیت دارد و بهتر است که افراد از مصرف آب و سالاد با غذای خودشان پرهیز کنند و سالاد را نیم تا یک ساعت قبل از غذای اصلی خود مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: افرادی که پُرخور هستند بیشتر دچار جوش‌های صورت می‌شوند و به این افراد توصیه می‌کنم که هفته‌ای یک بار آشی از سبزی‌هایی مانند گشنیز تهیه کنند, از صبح تا شب هر زمان که احساس گرسنگی کردند از این آش مصرف کند و اگر همین منوال را تا مدتی رعایت کنند, کم کم جوش‌های صورتشان از بین می‌رود.

شیربیگی گفت: پوست دارای منافذ ریزی است که از آنها به نام مثام یاد می‌شود و این منافذ مسیر خروج مواد زائد از پوست هستند و عرق از این منافذ خارج می‌شود و پوست یک اندام دفعی محسوب می‌شود.

وی گفت: مراحل هضم چهارگانه هضم اول در معده است و ماده دفعی آن مدفوع بوده و هضم دوم در کبد است که ماده دفعی آن ادرار است و هضم سوم و چهارم ماده دفعی آن از پوست خارج می‌شود و اگر ماده غلظتش مناسب باشد مواد زائد به صورت ناخن، مو، عرق، چرک و .. خارج می‌شود.

این متخصص طب سنتی افزود: برخی از مواد زائد به سمت پوست می‌آید ولی قابلیت خارج شدن از منافذ را نداشته باشد چرا که غلظت ماده زائد زیاد است و ممکن است بیماری‌هایی مانند پسوریازیس را ایجاد کند.

شیربیگی خاطرنشان کرد: در درمان همه بیماری‌ها باید به سیستم داخلی بدن توجه کرد، تقویت اعضایی مثل مغز، کبد و معده خود از راه‌های درمان بیماری‌ها از جمله بیماری‌های پوست است، متخصصان طب سنتی برای درمان بیماری‌های پوست به طور مستقیم سراغ پوست نمی‌روند و ابتدا اختلال  اندام‌های درونی بدن را بررسی می‌کند و منشا بیماری‌های پوستی را پیدا می‌کنند.

منبع:جام جم