۱۱:۱۰ - سه شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۴

برکناری و استعفاهای خبر ساز ورزش اصفهان

هیئت‌های ورزشی استان اصفهان در سال 93 روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند که حاصل آن برکناری و استعفای چند رئیس هیئت بود.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا”  تغییرات در هیئت‌های ورزشی استان همواره از خبرسازترین سوژه‌های ورزشی استان بوده است و سال گذشته در چندین مقطع شاهد این مسئله بودیم.

در روزهای ابتدایی سال تصمیم گرفتیم نگاهی به برکناری و استعفای رؤسای هیئت‌های ورزشی استان در سال گذشته داشته باشیم.

*برکناری پرورش از ریاست هیئت بدنسازی

برکناری جواد پرورش از ریاست هیئت بدنسازی استان اصفهان را می‌توان یکی از موارد عجیب ورزش استان در حوزه هیئت‌های ورزشی دانست.

مهر ماه سال جاری مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان برگزار شد و جواد پرورش با کسب بیشترین آرا ریاست هیئت را در اختیار گرفت.

با این حال و با وجود گذشت چندین ماه از برگزاری مجمع انتخاباتی، حکم ریاست هیئت برای پرورش صادر نشد تا وی عملاً رئیس برکنار شده این هیئت تلقی شود.

 بازنشستگی دلیل برکناری پرورش عنوان شده که با شکایت شاکی خصوصی مواجه شده است.

پرورش که سابقه معاونت در تربیت بدنی اصفهان را دارد، سال‌ها در هیئت‌های والیبال، تنیس و پرورش اندام استان اصفهان مسئولیت‌های مختلفی را داشته است و البته همچنان پیگیر برکناری‌اش از ریاست هیئت بدنسازی است.

رئیس سابق هیئت بدنسازی و پرورش اندام استان اصفهان اضافه کرد: در حدود یک ماه است که هیئت پرورش اندام استان رئیس ندارد و آقای دهقان دبیر هیئت کارها را انجام می‌دهد تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید در غیر این‌صورت با چنین آشی که پخته‌اند در آینده نتیجه آن‌ را خواهند دید.

*برکناری رئیس هیئت اسکی اصفهان

برکناری رئیس هیئت اسکی استان اصفهان بازتاب چندان زیادی نداشت زیرا مهدی سلیمی در استان اصفهان سکونت داشت و همین مسئله دلیل برکناری وی بود.

سلیمی آبان‌ماه سال 92 در مجمع انتخاباتی هیئت اسکی استان اصفهان با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس هیئت انتخاب شده بود اما عمر ریاست وی در این هیئت به دو سال نیز نرسید.

سلیمی در شرایطی از مسئولیتش برکنار شد که فدراسیون اسکی با سرپرست اداره می‌شد و این تصمیم توسط سرپرست وقت فدراسیون اتخاذ شده بود.

در آستانه برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون اسکی، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به فدراسیون خواستار بازگشت سلیمی به مسئولیتش شد، با این حال این اتفاق تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون رخ نداد.

پس از برکناری سلیمی از ریاست هیئت اسکی استان اصفهان، محمود یسلیانی دبیر سابق این هیئت به عنوان سرپرست معرفی شد.

*استعفای رئیس هیئت شمشیربازی استان اصفهان

پس از حدوداً دو سالی که از ریاست مرتضی یزدخواستی در هیئت شمشیربازی استان اصفهان سپری می‌شد، در مرداد ماه سال 93 وی از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد.

یزدخواستی زمانی که ریاست هیئت شمشیربازی استان را بر عهده گرفت، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بود و انتظار می‌رفت بتواند منابع مالی قابل توجهی را برای این هیئت تامین کند اما تنها مدتی پس از در اختیار گرفتن ریاست هیئت شمشیربازی، از مسئولیت مدیرعاملی‌اش در این شرکت کنار رفت و با توجه به اینکه نتوانست اسپانسری را برای هیئت پیدا کند، از ریاست کنار رفت.

پس از استعفای یزدخواستی، انتخاب سرپرست برای این هیئت مدت‌ها به یکی از سوژه‌های خبرساز ورزش استان تبدیل شده بود زیرا اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اصرار داشت، حکم سرپرستی را برای دبیر هیئت صادر کرده است اما رضایی تمایلی برای سرپرستی نداشت و خواستار تعیین تکلیف ریاست هیئت بود.

*استعفای رئیسی از ریاست هیئت تکواندو

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی، در میانه بهمن ماه سال 93، مصطفی رئیسی از ریاست هیئت تکواندو استان اصفهان استعفا کرد تا یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال ورزش استان رقم بخورد.

کنار رفتن رئیسی از ریاست هیئت تکواندو زمانی رسانه‌ای شد که متن استعفای مصطفی رئیسی از ریاست هیئت تکواندو استان اصفهان روی خروجی سایت این هیئت رفت.

رئیسی در این بیانیه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در مدت ریاستش در هیئت تکواندو، به دلایل استعفا کردنش پرداخته و مدعی شده بود برای اینکه ارزش کار‌های انجام گرفته‌اش از بین نرود، از سمتش استعفا کرده است.

به فاصله چند روز پس از این استعفا، فدراسیون تکواندو استعفای رئیسی را پذیرفت و ید‌الله رضوانی را برای سرپرستی هیئت معرفی کرد اما اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در روز‌های ابتدایی حاضر به پذیرش این استعفا نشد، با این حال در نهایت این اتفاق رخ داد و هیئت تکواندو با سرپرستی رضوانی سال را به پایان برد.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.