۱۶:۳۶ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

در آموزش و پرورش شاهین شهر؛

کمیته بهداشت مدارس شهرستان برگزار شد

آخرین کمیته بهداشت مدارس شهرستان روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در اداره آموزش و پرورش شاهین شهر برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ به نقل از واحد سلامت نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه آخرین کمیته بهداشت مدارس شهرستان روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در اداره آموزش و پرورش شاهین شهر برگزار گردید.

در این جلسه معاونت بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شبکه بهداشت و درمان شهرستان،مسئول واحد سلامت مدارس و برخی از کارشناسان ستاد شبکه،معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شاهین شهر،معاونت پشتیبانی و کارشناسان سلامت و تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش شاهین شهر و میمه و دیگر اعضای کمیته بهداشت مدارس از ادارات آموزش و پرورش حضور داشته و پیرامون دستور کار جلسه به بحت و تبادل نظر پرداختند.

در آغاز جلسه شنوایی معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش شاهین شهر ضمن خوش آمد گویی و تشکر، با اشاره به فعالیتهای یکساله اخیر وزیر بهداشت و رضایت مسئولین و مردم از عملکرد وزارتخانه، از تعامل خوب شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه قدردانی نمود.

سپس دکتر اعتضادی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان خواستار هماهنگی و توجه بیشتر مسئولین آموزش و پرورش شاهین شهر مبنی بر دعوت از شبکه بهداشت و درمان در برنامه های مربوط به سلامت شد.

مهندس قربانی کارشناس مسئول گروه بهداشت محیط- باتوجه به اهمیت بهداشت مدارس مطالب زیر را عنوان نمود:

باتوجه به در پیش بودن ایام نوروز و اختصاص ۳۲ مورد مدرسه جهت اسکان مسافرین نوروزی ، تمامی مدارس تحت پوشش اسکان شهرستان در اسفند ماه جاری توسط بازرسان گروه مهندسی بهداشت محیط مورد بازرسی قرار گرفت و بمنظوررفع نواقص موجود،  طی نامه ای به مدیریت اداره آموزش و پرورش اعلام گردید. ضمناً مدارس مذکور در زمان اسکان مسافرین مجدداً بازدید خواهند شد.

در خصوص شیر مدارس ، مهندس قربانی تقاضا نمود در زمان برنامه ریزی و انتخاب کارخانه عرضه کننده شیر و همچنین در زمان اجرای طرح توزیع شیر مدارس هماهنگی لازم با گروه مهندسی بهداشت محیط انجام گیرد.ضمناً در سال تحصیلی جاری نمونه برداری از شیر مدارس توسط بهداشت محیط انجام شده است.همچنین مضرات استعمال دخانیات آموزشهای متنوعی به دانش آموزان مدارس متقاضی ارائه گردید که لیست مدارس مذکور طی نامه ای به مدیریتاداره آموزش و پرورش ارسال گردید.

در ادامه با توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در هفته سلامت ۱۳۹۴ با عنوان ایمنی مواد غذایی جواهری کارشناس مسئول واحد سلامت مدارس توضیحات مختصری در این خصوص بیان و چند راهکار ساده جهت کنترل بیماریهای منتقله از آب و غذا ارائه نمود از جمله:نگهداری مواد غذایی را در جای تمیز، مواد غذایی را در دمای مناسب، جداسازی مواد غذایی خام از پخته،طبخ کامل مواد غذایی و استفاده از از آب و مواد خام سالم

دستور کار جلسه :

– بررسی مصوبات کمیته قبلی مورخ ۲۶/۹/۹۳

– هماهنگی در خصوص روند اجرایی مدرسه مروج سلامت

– هماهنگی فعالیتهای مربوط به هفته سلامت(هفته ارتقای بهداشت مدارس) و مناسبتهای بهداشتی فصل بهار

پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل مصوب گردید :

اداره آموزش و پرورش شاهین شهر در خصوص وضعیت معاینات چند مدرسه غیرانتفاعی پیگیری و نتایج معاینات انجام شده را جهت ثبت الکترونیک به شبکه بهداشت و درمان ارسال نماید.

 بازدید مشترک شبکه بهداشت و درمان و اداره آموزش و پرورش از تعدادی مدارس مروج سلامت

اعلام نتایج ممیزی داخلی مدارس توسط اداره آموزش و پرورش به شبکه بهداشت و درمان

همچنین مقرر شد گروه مهندسی بهداشت محیط بصورت طرح ضربتی در طول هفته سلامت از بوفه مدارس بازدید نماید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.