۱۰:۲۳ - شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳

معاون استاندار اصفهان:

اعتیاد باعث بروز 50 درصد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اعتیاد در جامعه باعث بروز 50 درصد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شده است، گفت: برای جلوگیری از این پدیده شوم مهم‌ترین حرکت ایجاد اشتغال در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شاهین نا؛ رسول یاحی در جلسه معاونین ادارات ستاد احیاء امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان‌های 24 گانه استان اصفهان اظهار کرد:‌ یکی از نکات مهم در اجرای فریضه مهم امر به‌ معروف و نهی از منکر این است که ضمن رصد مسائل روز جامعه باید بر اساس اولویت‌ها به این امر مهم بپردازیم.

یاحی در ادامه افزود: این مسئله باید در سطح شهر اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نیز دیگر شهرستان‌های استان نیازسنجی فرهنگی شود و بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای هر منطقه فعالیت‌ها صورت گیرد.

یاحی با تأکید بر اینکه نباید در انجام این رسالت مهم فقط به یک موضوع تمرکز و توجه نماییم، یادآور شد: اگر در این زمینه همه زوایا و اوامر و نواهی را نشناسیم و به آن توجه نکنیم، از مسیر اصلی و محوری امر به ‌معروف و نهی از منکر خارج می‌شویم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اعتیاد در جامعه باعث بروز 50 درصد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از این پدیده شوم مهم‌ترین حرکت ایجاد اشتغال در جامعه برای قشر جوان است.

یاحی عنوان نمود: امر به ‌معروف و نهی از منکر عزم ملی و مشارکت عمومی جامعه را می‌طلبد و با مشارکت عمومی در جامعه می‌توان سبک زندگی ایده‌آل و اقتصاد مقاومتی را که مدنظر و تأکید مقام معظم رهبری است جامه عمل پوشاند.

وی خاطر نشان کرد: عامل به معروف و ناهی از منکر بودن، رعایت کرامت انسانی و برخورد همراه با صبر و دلسوزی و عطوفت از الزامات فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و کسی که این ظرفیت و ویژگی‌ها را نداشته باشد باید از عرصه امر و نهی نمودن بیرون برود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.