شاهین پرس

اعتیاد باعث بروز 50 درصد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است

کدخبر: 29012
۲۳ اسفند ۱۳۹۳ در ساعت ۱۰:۲۳ قبل از ظهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شاهین نا؛ رسول یاحی در جلسه معاونین ادارات ستاد احیاء امر به‌ معروف و نهی از منکر شهرستان‌های 24 گانه استان اصفهان اظهار کرد:‌ یکی از نکات مهم در اجرای فریضه مهم امر به‌ معروف و نهی از منکر این است که ضمن رصد مسائل روز جامعه باید بر اساس اولویت‌ها به این امر مهم بپردازیم.

یاحی در ادامه افزود: این مسئله باید در سطح شهر اصفهان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و نیز دیگر شهرستان‌های استان نیازسنجی فرهنگی شود و بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای هر منطقه فعالیت‌ها صورت گیرد.

یاحی با تأکید بر اینکه نباید در انجام این رسالت مهم فقط به یک موضوع تمرکز و توجه نماییم، یادآور شد: اگر در این زمینه همه زوایا و اوامر و نواهی را نشناسیم و به آن توجه نکنیم، از مسیر اصلی و محوری امر به ‌معروف و نهی از منکر خارج می‌شویم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر اعتیاد در جامعه باعث بروز 50 درصد مشکلات و آسیب‌های اجتماعی شده است، اظهار کرد: برای جلوگیری از این پدیده شوم مهم‌ترین حرکت ایجاد اشتغال در جامعه برای قشر جوان است.

یاحی عنوان نمود: امر به ‌معروف و نهی از منکر عزم ملی و مشارکت عمومی جامعه را می‌طلبد و با مشارکت عمومی در جامعه می‌توان سبک زندگی ایده‌آل و اقتصاد مقاومتی را که مدنظر و تأکید مقام معظم رهبری است جامه عمل پوشاند.

وی خاطر نشان کرد: عامل به معروف و ناهی از منکر بودن، رعایت کرامت انسانی و برخورد همراه با صبر و دلسوزی و عطوفت از الزامات فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و کسی که این ظرفیت و ویژگی‌ها را نداشته باشد باید از عرصه امر و نهی نمودن بیرون برود.

منبع: فارس