۰۹:۴۵ - یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲

آقای حاجی در گفتگو با شاهین نا بیان کرد

ادعای رژیم صهیونیستی یک سناریوی غربی می باشد

ما رژیم اشغالگر را یک گروه تروریستی میدانیم که خاک کشوری را اشغال کرده و مردم آنجا را به خاک و خون کشیده است بنابراین مشروعیتی ندارد که ما بخواهیم با آن وارد مذاکره شویم.

20 shahinna

ما رژیم اشغالگر را یک گروه تروریستی میدانیم که خاک کشوری را اشغال کرده و مردم آنجا را به خاک و خون کشیده است بنابراین مشروعیتی ندارد که ما بخواهیم با آن وارد مذاکره شویم.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر “شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهرومیمه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درجمع بندی هایی که صورت گرفت، تیم مذاکره کننده تلاش خودش را انجام داده و آنچه را که می باید دنبال می کرد را به بخوبی دنبال کرده است ولی آن نتیجه ای را که ما انتظار داشتیم حاصل نشده چرا که استحقاق ملت ایران بیشتر از اینها است.

با توجه به رویکردی که در جهان وجود دارد و همه  به سمت مصرف سوخت های پاک حرکت می کنند زیرا در آینده نه چندان دور سوخت های فسیلی روبه اتمام و کاهش می رود بایستی ما نیز به سمت سوخت های جدید برویم.

امروزه سوخت های هسته ای از پاک ترین و بهترین سوخت هایی است که ما باید دراین زمینه سرمایه گذاری کنیم برق مورد نیاز را از انرژی هسته ای تولید کنیم که میزان و سهم بسیار پایین ۵۰۰ مگابایت است این را باید افزایش بدهیم،  سوخت سیستم های ماهواره بر، زیردریایی‌ها، در بخش بهداشت و درمان و همچنین در بخش کشاورزی و در بخش های دیگر مواردی است که ما را نیازمند به تولید سوخت هسته ای می کند. و باید از فرصتی که در این بیانیه آمده استفاده کرده و نیاز خودمان را تأمین کنیم.

در مجموع فرصتهایی دراین بیانیه یا تفاهم نامه وجود دارد که باید ازآنها استفاده کنیم  البته تهدیدهایی هم وجود دارد که باید شناسایی کنیم تا به موقع برای آنها تدبیر لازم را داشته باشیم.

صاحب نیوز- با توجه به اینکه از غنی سازی ۲۰% به غنی سازی ۵% محدود شده ایم آیا این مقدار می تواند نیازهای کشور را تآمین کند؟

 ما هم نیازهای بالفعل داریم و هم نیازهای بالقوه در این جهت باید بتوانیم به هر میزان که نیاز داریم و هردرصدی که به غنی سازی لازم داریم برای مصارف صلح آمیزاستفاده کنیم و دراین بیانیه به نوعی ما را محدود تر کرده اند ولی می بایستی تلاش کنیم از قسمت های دیگر این بیانیه که بیان می کند از سوخت هایی که هست آنچه را که ایران نیاز دارد و آن را باید نگهداری کند استفاده ببریم و نیازهای خودمان را تأمین کنیم.

صاحب نیوز- در خصوص ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور در مذاکرات ایران و ۱+۵ چرا این رزیم اشغالگر چنین ادعایی می کند؟

همچنان که ما رژیم صهیونیستی را رژیم نامشروع می دانیم و آن را نه دولت و نه کشور بلکه یه گروه تروریستی می دانیم،وازآنجاییکه کشورهای دنیا اجازه حضور یک گروه تروریستی در چنین جلساتی را هرگز نخواهند داد.

و چون ما رژیم اشغالگر را یک گروه تروریستی میدانیم که خاک کشوری را اشغال کرده و مردم آنجا را به خاک و خون کشیده است بنابراین مشروعیتی ندارد که ما بخواهیم با آن وارد مذاکره شویم.

و برای این ادعا ۲ تحلیل وجود دارد یکی اینکه این رژیم منافع خودش را در خطر دیده و دیگری این است که به هر حال کشورهای غربی و اروپایی و همچنین رژیم صهیونیستی هرکدام برای خود نقشی قایل شدند و ایفای نقش می کنند همانگونه که در مذاکره قبلی نقشی به عهده فرانسه گذاشته  بودند که بیاید و حرفهای نامربوط بزند این نوبت هم رژیم صهیونیستی را نقشی داده اند که این ادعا را بکند وهمه اینها سناریوهایی است که توسط خود غربی ها تنظیم می شود و البته مصرف داخلی دارد هم خود  رزیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و هم در رابطه با خود آمریکا یا هرگروه وجریانهای انتخاباتی که دارند برای پیش برد اهداف خود این ادعا را می کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.