۱۰:۵۸ - جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳

نوروز فاطمي را با کارهای نیک تکریم کنیم

فرهنگ ملي سنت هاي پسنديده ي عيد مانند ديد و بازديد، نو گرايي و شادماني و باورهاي ديني ما رعايت حرمت ايام و مناسبت ها را توصيه مي نمايد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا/ حجت الاسلام زمانی گندمانی امام جمعه ي بخش ميمه در رابطه با نوروز فاطمي

بسم الله الرحمن الرحيم

ان في خلق السماوات و الارض و اختلاف الليل و النهار …….لقوم يعقلون

تفاوت ماه هاي شمسي و قمري بعضا موجب تداخل مناسبت ها و همزماني ايام اندوه و شادماني مي گردد كه البته اين تقارن نشانه اي از آيات آفاق و عجايب خلقت و بيانگر ظرفيت هاي مختلفي است كه گردش ايام با تغيير يافتن ايجاد مي كنند. طبيعي است كه فرهنگ ملي سنت هاي پسنديده ي عيد مانند ديد و بازديد، نو گرايي و شادماني و باورهاي ديني ما رعايت حرمت ايام و مناسبت ها را توصيه مي نمايد.

بنابراين حفظ فرهنگ ملي و هويت ديني ايجاب مي كند نوروز را فاطمي برگزار نماييم به اين معنا كه از زاويه ي دين و عترت به نوروز نگاه كنيم كه پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله مي فرمايند:با هديه دادن و صله ي رحم براي خداوند هر روزتان را نوروز كنيد.

امام علي عليه السلام نيز مي فرمايند: با ترك گناه نوروز را دائمي كنيد و امام صادق عليه السلام مي فرمايند: هيچ نوروزي نيست مگر اينكه ما در آن روز منتظر ظهور قائم آل محمد هستيم

طبيعي است كه تحقق اين ديدگاه مستلزم رفتار پسنديده و حفظ حرمت حضرت زهرا سلام الله عليها است و البته ملت شريف و بزرگوار ايران ثابت نموده اند كه عيد نوروز را با معرفت حسيني و فاطمي تكريم و حريم ها را نگه داشته و از آزمون ها سربلند بيرون آمده اند، امسال نيز نوروز را فاطمي تكريم خواهند نمود.

يا فاطمه اي منشا خير و بركات                                               مــهر تـو قبـولـــي صــوم و صــلاه

فرمود نبي، خدا گناهي بخشد                                                هركس كه براي تو فرستد صلوات

خداوند نوروز فاطمي بر ما مبارك و توفيق قدرشناسي از نعمت بهار و شناخت حضرت فاطمه سلام الله عليها كه معادل درك شب قدر است را به ما عنايت فرمايد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.