۱۲:۳۹ - یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳

با حضور معاون تولیدات دامی استان؛

جلسه رسیدگی به مشکلات مجتمع دامداری مورچه خورت برگزار شد

خشکسالی های پی در پی سال های اخیر مشکلاتی را برای کشاورزان منطقه در پی داشته است که برای رسیدگی به این مشکلات جلسه ای با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ بر اثر خشکسالی های پی در پی سال های اخیر و بروز مشکلاتی برای کشاورزان و دامداران شهرستان از جمله مجتمع دامداری مورچه خورت شاهین شهر، جلسه بررسی کاهش آسیب های خشکسالی و راهکارهای مقابله با مسائل پیش آمده برای مجتمع دامداری(واگذاری مجتمع)در مرکز خدمات کشاورزی شهر گز برگزار گردید.

این جلسه که با حضور افیونی معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، راعی معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری شهرستان، کشفی مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از سهامداران مجنمع دامداری مورچه خورت برگزار شده بود، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در ابتدای این جلسه به بررسی روند و چگونگی تشکیل این مجتمع که از سال 86 تاسیس شده است، پرداخت.

سپس معاون تولیدات دامی استان در خصوص خشکسالی حاکم بر استان اصفهان، مباحث آب شرب، تسهیلات بانکی، مشکلات پیش رو در بخش کشاورزی و دامداری مطالبی را بیان و سپس پیشنهاد ادغام مجتمع با واحدهای کوچک و ایجاد یک واحد بزرگ مشروط بر تامین آب شرب و یا تغییر کاربری مجتمع و فاصله گرفتن از تامین علوفه با فعالیت در دیگر عرصه ها از جمله پرورش شترمرغ را به عنوان دو راهکار ارائه کرد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری نیز به مشکلات تغییر کاربری مجتمع اشاره کرد و گفت: باید بر اساس میزان آب موجود برنامه ریزی نماییم.

در پایان نیز مقرر گردید اولویت کار به تشکیل مجمع و انتخاب هیات مدیره اختصاص یابد و سپس جهاد کشاورزی شهرستان بر اساس نظر و راهکار هیات مدیره شرکت تعاونی تصمیم لازم را در خصوص مجتمع اتخاذ نماید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.