۰۸:۰۰ - سه شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۴

رئیس تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه:

23 مسجد در سطح شهرستان آماده میزبانی از معتکفین می باشد

آیین معنوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب در 23 مسجد سطح شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا، همزمان با آغاز ماه رجب المرجب و فرارسیدن ولادت حضرت علی بن ابی طالب(ع) مساجد شهرستان شاهین شهر و میمه برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف مهیای پذیرایی از معتکفین می شوند.

حجت الاسلام محمودمرادی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین شهر و میمه در گفتگویی با این پایگاه خبری گفت: اعتکاف فرصت مناسبی برای عبادت، بندگی و خودسازی است که خداوند متعال این نعمت را در ماه رجب نصیب بندگانش کرده است.

وی با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رجب المرجب اظهار کرد: ماه رجب ماه نزول رحمت الهی و ماه مبارکی است که به فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه استغفار امت اسلامی است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان با بیان اینکه ماه رجب مقدمه ای برای ماه های شعبان و رمضان است، تصریح کرد: اعتکاف، سنت نیکویی است که از پیامبران به یادگار مانده و تا امروز ادامه یافته است و هر ساله مشتاقان و طرفداران بیش‏تری پیدا می کند.

وی با اشاره به این که آیین اعتکاف همزمان با سراسر کشور در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب در مساجد سطح شهرستان نیز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 23 مسجد این شهرستان آماده ی برگزاری آیین معنوی اعتکاف می باشد.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به زمان نام نویسی برای شرکت در آیین اعتکاف تصریح کرد: نام نویسی از اول ماه رجب شروع و تا دوازدهم ماه رجب ادامه دارد.

وی در ادامه مساجد شهرستان که پذیرای معتکفین خواهند بود را بدین شرح نام برد.

در شاهین شهر مساجد فاطمیه و الزهرا پذیرای خواهران معتکف و مسجد جامع پذیرای معتکفین برادر می باشد و همچنین مسجدصاحب الزمان(عج) کوی مهدیه به صورت مشترک خواهر و برادر.

در حاجی آباد مسجد جامع بصورت مشترک خواهران و برادران

گرگاب مسجد صاحب الزمان(عج) نیز به صورت مشترک خواهران و برادران

در میمه، وزوان و لایبید مساجد جامع بصورت مشترک خواهران و برادران

روستای اذان مسجد صاحب الزمان(عج) برادران و مسجد امام علی(عج) خواهران

روستاهای ونداده، موته، زیادآباد، لوشاب، حسن رباط، سه مساجد جامع

و روستای مورچه خورت مسجد امام حسین(ع) و روستای جهادآباد مسجد هل اتی

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان با بیان اینکه سال گذشته در مساجد شهرستان بیش از 1500 نفر که از این تعداد هزار نفر از جوانان و خواهران در سه مسجد فاطمیه، الزهرا و جامع شاهین شهر معتکف شدند. افزود: با توجه به اینکه امتحانات پایان سال هنوز شروع نشده پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش داشته باشد.

برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف در مساجد شهرستان

رئیس تبلیغات اسلامی شاهین شهر و میمه در ادامه در خصوص برنامه فرهنگی پیش بینی شده برای استفاده و بهره مندی هرچه بیشتر معتکفین از فرصت سه روزه اعتکاف گفت: با هدف ایجاد انس عمومی معتکفان با قرآن و معارف الهی طرح “با قرآن در زلال اعتکاف” به مناسبت ایام اعتکاف در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مرادی خاطر نشان کرد علاوه بر برنامه هایی همچون تلاوت قرآن، ختم قرآن، ترتیل خوانی آیات الهی و اصلاح قرائت نماز که در قالب طرح با قرآن در زلال اعتکاف برگزار می شود. جلسات پرسش و پاسخ در قالب حلقه های معرفت و مسابقه کتابخوانی از کتاب”اعتکاف خلوت عاشقانه” با توزیع رایگان بیش از 1000 جلد در بین معتکفین برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر برنامه های یاد شده از اساتید و کارشناسان دینی از جمله حجج اسلام فرحزاد، دائی، نریمانی، حافظی، معتمدی، تقی زاده، دکترحق شناس و علی بخشی و حاج خانم صداقت برای مراسم اعتکاف امسال دعوت شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.