۱۴:۴۸ - سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

رئیس ‌آب منطقه‌ای استان اصفهان:

جریان آب زاینده‌رود تا ۲ هفته آینده در اصفهان تداوم پیدا می‌کند

رئیس شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: جریان آب زاینده‌رود در ‌اصفهان تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد و بعد از این مدت، میزان آب کاهش پیدا می‌کند تا کشت پاییزه به سرانجام برسد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” مسعود میر محمد صادقی ‌در حاشیه معارفه رئیس دفتر آب منطقه‌ی شهرستان لنجان، اظهار داشت: بارش‌های امسال در شرایط مطلوبی است اما همچنان در ۵ استان کشور از نظر منابع آبی در خط قرمز هستیم.
وی با اشاره به مشکلات آب در سراسر جهان افزود: وضعیت آب در دنیا دچار مشکلاتی بوده و ممکن است سوءمدیریت‌هایی در زمان بهره‌برداری‌ها صورت گرفته باشد که این موضوع بر مشکلات آب در کشور تأثیرگذار بوده است.
رئیس شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان بیان کرد: از سوی دیگر رقابت‌های سیاسی که در بین کشورها و استان‌ها وجود دارد، بر این مسئله تأثیرگذار بوده و می‌طلبد که در حوزه آب، مدیریت خوبی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: میزان بارش‌های استان اصفهان در سال جاری نرمال بوده و نسبت به سال گذشته در مرحله مطلوبی هستیم.
میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: از آن‌جائی که میزان آب پشت سد زاینده‌رود در حال حاضر ۲۶۰ میلیون متر مکعب بوده و این عدد بسیار اندک است، باید همین میزان را مدیریت کنیم که در این موضوع مهم، کشاورزان نقش به سزایی دارند.
وی بیان کرد: جریان آب زاینده‌رود در استان اصفهان تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد و بعد از این مدت، میزان آب کاهش پیدا می‌کند تا کشت پاییزه به سرانجام برسد.
رئیس شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با اعتباراتی که در سال جدید به این حوزه اختصاص پیدا می‌کند، بتوانیم چاه‌های کشاورزی استان را برای رفع مشکلات آبی ساماندهی کنیم.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.