شاهین پرس

جریان آب زاینده‌رود تا ۲ هفته آینده در اصفهان تداوم پیدا می‌کند

کدخبر: 28048
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در ساعت ۲:۴۸ بعد از ظهر

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” مسعود میر محمد صادقی ‌در حاشیه معارفه رئیس دفتر آب منطقه‌ی شهرستان لنجان، اظهار داشت: بارش‌های امسال در شرایط مطلوبی است اما همچنان در ۵ استان کشور از نظر منابع آبی در خط قرمز هستیم.
وی با اشاره به مشکلات آب در سراسر جهان افزود: وضعیت آب در دنیا دچار مشکلاتی بوده و ممکن است سوءمدیریت‌هایی در زمان بهره‌برداری‌ها صورت گرفته باشد که این موضوع بر مشکلات آب در کشور تأثیرگذار بوده است.
رئیس شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان بیان کرد: از سوی دیگر رقابت‌های سیاسی که در بین کشورها و استان‌ها وجود دارد، بر این مسئله تأثیرگذار بوده و می‌طلبد که در حوزه آب، مدیریت خوبی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: میزان بارش‌های استان اصفهان در سال جاری نرمال بوده و نسبت به سال گذشته در مرحله مطلوبی هستیم.
میرمحمدصادقی خاطرنشان کرد: از آن‌جائی که میزان آب پشت سد زاینده‌رود در حال حاضر ۲۶۰ میلیون متر مکعب بوده و این عدد بسیار اندک است، باید همین میزان را مدیریت کنیم که در این موضوع مهم، کشاورزان نقش به سزایی دارند.
وی بیان کرد: جریان آب زاینده‌رود در استان اصفهان تا ۲ هفته دیگر ادامه دارد و بعد از این مدت، میزان آب کاهش پیدا می‌کند تا کشت پاییزه به سرانجام برسد.
رئیس شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با اعتباراتی که در سال جدید به این حوزه اختصاص پیدا می‌کند، بتوانیم چاه‌های کشاورزی استان را برای رفع مشکلات آبی ساماندهی کنیم.

منبع:تسنیم