۱۱:۱۵ - سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳

عضو ناظر مجلس در کمیسیون ماده 10 احزاب در مجلس هشتم:

فعالیت مجدد خانه احزاب به شرط قانونی بودن ایرادی ندارد/ از ۲۴۰ حزب ثبت شده ۱۰ درصد هم فعال نیست

فولادگر با انتقاد از اینکه احزاب واقعی و فعال در کشور وجود ندارند، راه‌اندازی مجدد خانه احزاب بر اساس قانون را کمک به رفع معضل احزاب در کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز حمیدرضا فولادگر درباره برگزاری مجمع عمومی خانه احزاب گفت: برگزاری مجمع خانه احزاب، در صورتی که از ابتدا و بر اساس قانون باشد، ایرادی ندارد زیرا علت توقف فعالیت آن به دلیل برخی خلاف ‌قانون‌هایی بود که در انتخابات مجمع آن صورت گرفته بود و این توقف چند سال طول کشید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: حدود ۲۴۰ حزب ثبت شده ولی حتی ۱۰ درصد آن فعال نیست در حالیکه لازم است احزاب واقعی در کشور داشته باشیم تا همه آنها بتوانند از طریق تشکل های واقعی مانند خانه احزاب پیگیر مسائل کلی و صنفی خود باشند.

وی ادامه داد: اگر خانه احزاب ایرادهای قبلی را رفع کند و طبق روال و مبنای صحیحی برگزار شود، اقدام مناسبی است زیرا در کشور باید احزاب واقعی و فعال وجود داشته باشد و صرف اسم و تابلو نباشد.

فولادگر که ناظر مجلس در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در مجلس هشتم بوده، تصریح کرد: زمانی‌که مجمع خانه احزاب غیرقانونی و متوقف شد، از سوی اعضا برای تجدید انتخابات اقدام جدی به عمل نیامد و آنها هم بی‌انگیزه بودند.

وی با بیان اینکه اینگونه نبود که فقط دولت وقت مانع ادامه این کار شده باشد، گفت: خانه احزاب باید واقعی و قانونی شکل بگیرد و نماینده واقعی احزاب باشد، ضمن آنکه به نشاط سیاسی کمک کند تا احزابی که پایگاه مردمی، تشکیلات و کنگره دارند بتوانند در کشور فعال باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص ضبط اسناد و مدارک احزاب از سوی وزارت کشور دولت دهم توضیح داد: اطلاعی از اینکه وزارت کشور وقت اسناد و مدارک را ضبط کرده باشد، ندارم. آن موقع که من عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بودم، صرفا بحث مشکل قانونی در مجمع و انتخابات آن مطرح بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.