۱۳:۴۹ - جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲

علی مطهری

به دنبال تشکیل فراکسیون جدید در مجلس هستم

نماینده مردم تهران گفت: به دولت توصیه می‌کنم اقدام به تاسیس حزب دولت ساخته نکند و اجازه دهد که احزاب در فضای طبیعی جامعه تشکیل شوند

139202281

نماینده مردم تهران گفت: به دولت توصیه می‌کنم اقدام به تاسیس حزب دولت ساخته نکند و اجازه دهد که احزاب در فضای طبیعی جامعه تشکیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از تسنیم، علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه صدای ملت درباره فعالیت‌های آتی این جبهه در فضای سیاسی کشور و اینکه آیا قرار است صدای ملت برای فعالیت از وزارت کشور مجوز دریافت کند؟ گفت: فعلا بنا نیست به شکل حزب فعالیت کنیم، صحبت بر این بود که اگر بشود در مجلس فراکسیون صدای ملت تاسیس شود البته در صورتی که با تشکیل این فراکسیون، به فراکسیون رهروان ولایت آسیبی وارد نشود این کار صورت خواهد گرفت.
وی افزود: برای تشکیل فراکسیون صدای ملت در حال بررسی و مشورت هستیم، اگر این فراکسیون در مجلس تشکیل شود ممکن است پایه و اساسی برای تاسیس حزب در آینده شود.
نماینده مردم تهران درباره اینکه فراکسیون صدای ملت چه زمانی در مجلس اعلام موجودیت می‌کند؟ اظهار داشت: همانطور که گفتم این موضوع در بین نمایندگان مطرح است و در حال مشورت هستیم و هنوز به تصمیم قطعی نرسیده‌ایم بلکه در حال نتیجه‌گیری هستیم.
مطهری در پاسخ به این پرسش که آیا صدای ملت قصد دارد در دوره جدید از وزارت کشور مجوز دریافت کند تا به صورت رسمی در جغرافیای سیاسی کشور فعالیت کند؟ تاکید کرد: این موضوع بستگی به آینده دارد؛ طبیعتا در دولت جدید فضای بهتری برای تاسیس حزب وجود دارد از این رو ما اگر احساس کنیم می‌توانیم حزب موثری تشکیل بدهیم، در آینده این کار را خواهیم کرد. فعلا گام اول تاسیس فراکسیون در مجلس است تا در گام‌های بعدی به مسئله حزب بپردازیم.
وی همچنین در خصوص ارتباط و تعامل وزارت کشور در دولت تدبیر و امید با احزاب و تشکل‌های سیاسی، افزود: دولت باید از احزاب حمایت کند ولی اینکه حزب دولتی شود به صلاح کشور نیست. یعنی اگر بنا باشد حزبی از رانت دولت استفاده کند، این حزب موفق نخواهد بود. ما تجربه احزاب دولت ساخته را داریم و حزب کارگزاران و حزب مشارکت تجربه چندان موفقی نداشتند، به همین جهت حزب باید متکی به مردم باشد.
نماینده مردم تهران در خصوص اینکه آیا به نظر شما در دولت یازدهم حزب دولت ساخته تشکیل خواهد شد؟ گفت: فعلا که در این باره صحبتی نشده و بنده چیزی نشنیده‌ام ضمن اینکه به دولت توصیه می‌کنم اقدام به تاسیس حزب نکند و اجازه دهد که احزاب در فضای طبیعی جامعه تشکیل شوند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.