۱۲:۱۴ - دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳

در طرح ضربتی و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی؛

تعطیلی و پلمپ 44 واحد متخلف بهداشتی

دکتر پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه گفت: در طرح ضربتی و سلامت نوروزی از هر موردی که سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد اغماض و چشم پوشی نخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد سفر شهرستان در گفتگویی اقدامات این کمیته در فراهم کردن نیازها و امکانات مورد نیاز برای سفری مطمئن وسالم برای مسافرین نوروزی در شهرستان را تشریح کرد.

دکتر علی پارسا با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان به عنوان متولی و رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد سفر بهداشت شهرستان در چند حوزه فعالیت های خود را متمرکز کرده است گفت: در حوزه واحد بهداشت محیط از ابتدای دی ماه سال جاری در قالب طرح های ضربتی با تشدید بازرسی ها نظارت بر کلیه مراکز اقامتی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز حساس انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اضافه کرد: در طرح ضربتی و سلامت نوروزی از هر موردی که سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد اغماض و چشم پوشی نخواهیم کرد. و به همین منظور  تاکنون بیش از 2200 واحد عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان مورد بازدید و نظارت قرار گرفته که 44 واحد متخلف بهداشتی پلمپ شده است.

وی افزود: کلیه مراکز اقامتی از قبیل مدارس، پارکها و هتل ها نیز مورد بازدید قرار گرفته است که امیدواریم تا قبل از شروع مسافرت های نوروزی که از 25 اسفندماه می باشد در قالب طرح سلامت نوروزی که از ابتدای اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شده است بتوانیم شرایط مناسبی را برای حضور و یا عبور مسافرین با اطمینان خاطر و سفری سالم و اقامتی مفرح را ایجاد کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه آمادگی اورژانس 115 شهرستان را دیگر اقدام کمیته سفر عنوان و تصریح کرد: اورزانس 115شهرستان با هشت پایگاه و سرویس و نوساری همه 14 دستگاه آمبولانس خود آمادگی کامل برای ارائه خدمات به امدادخواهان و مصدومان ترافیکی می باشند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی مراکز درمانی خصوصی در ایام تعطیلات نوروز که موجب ازدحام جمعیت در دو بیمارستان شهرستان می شود، دو بیمارستان گلدیس شاهین شهر و حضرت محمد(ص) میمه با تهیه و تدارکات لازم از لحاظ دارو و تجهیزات پزشکی، نیروی انسانی و کشیکهای مختص ایام نوروز برای پاسخگویی به مراجعین و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعین آماده هستند.

دکتر پارسا خاطر نشان کرد: معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت و درمان شهرستان در قالب چندین طرح از داروخانه ها و مراکز عرضه مواد آرایشی و بهداشتی را تا قبل از 15 اسفند نظارت انجام خواهد شد تا در صورت وجود مشکلات و نواقص تا پایان اسفند برطرف و آماده ارائه خدمات به مراجعین در ایام تعطیلات باشند.

وی افزود: حوزه مبارزه با بیماریها نیز آمادگی لازم برای گزارش گیری و مراقبت از بیماریهای واگیردار را دارد تا در موارد لازم اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.