۱۵:۰۰ - شنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۳

دبیرکل کانون تربیت اسلامی

عده‌ای قصد استفاده ابزاری و سیاسی از معلمان را دارند

فرشیدی گفت: عده‌ای سعی می‌کنند معیشت معلم را تأمین نکنند یا همه توان خود را به کار نگیرند و از طرفی سعی می‌کنند معلم را تحریک کرده تا مقابل مجلس تظاهرات کنند و از او استفاده ابزاری و سیاسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز محمود فرشیدی، دبیرکل کانون تربیت اسلامی در همایش تربیت اسلامی در تقابل با جنگ نرم در سخنانی اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی این بود که ساختار و قالب‌های نظام شاهنشاهی را به هم بریزد.

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی، نظام شاهنشاهی حکومتی وابسته و استبدادی بود که فرو ریخته و به نظام مردم‌سالاری دینی منجر شد.

فرشیدی افزود: ۳۶ سال است دشمنان با انواع توطئه‌های خود در فکر ضربه زدن هستند؛ اما توان آن را ندارند و در عرصه بین‌المللی نیز کارآمدی خود را نشان داده‌ایم که نمونه آن در کشورهای اسلامی مانند عراق، لبنان، سوریه، یمن و فلسطین است که این الگو مطالبه می‌شود و در حال پیاده کردن آن هستند.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی اضافه کرد: فهمی هویدی تحلیلگر مصری گفته است ایران ۳۶ سال پیش ارتباط خود با آمریکا را قطع کرد اما ما سالها با آمریکا ارتباط داریم؛ امروز ما به نان شب‌مان محتاج هستیم و ایران سفینه به فضا می‌فرستد.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاعی کشور افزود: الگوی ما دستاوردهای جدیدی داشته است مانند بسیج که نه تنها در ایران بلکه در عراق و سوریه کارآمدی خود را نشان می‌دهد و در تجهیزات نظامی و موشکی نیز دستاوردهای خوبی داشته‌ایم.

فرشیدی با اشاره به عرصه اقتصادی یادآور شد: دراین عرصه کار پیچیده‌تر است و تلاش‌هایی صورت گرفته اما گام‌های اولیه را برداشته‌ایم؛ نظام اقتصادی شاهنشاهی وابسته به بیگانه بود و هنوز کامل قطع نشده یا دولتی و وابسته به نفت است که با تدوین سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی قرار است نظام اقتصادی مبتنی بر ارزش‌های انقلاب را ایجاد کنیم.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به عرصه فرهنگی خاطر نشان کرد: این عرصه پیچیده‌تر است و درحقیقت دو الگوی انسان خلیفه اللهی و تراز اسلام و انسان سکولار وجود دارد.

وی اضافه کرد: کارهایی درخصوص هنرهای نمایشی شروع کرده‌ایم و سریال‌های فاخری عرضه می‌شود و اخیراً نیز فیلم حضرت محمد (ص) از دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی و هنری به نمایش در می‌آید.

فرشیدی با اشاره به عرصه تعلیم و تربیت تصریح کرد: تعلیم و تربیت نیز دستاوردهای خاص خودش را داشته است و سند تحول بنیادین دستاوردی ۳۶ سال تلاش برای تدوین نظام تربیتی اسلامی است که از لحاظ قانونی تصویب شده اما در این سال‌ها کشمکش‌های زیادی داشته‌ایم.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی ادامه داد: می‌خواهیم اول نظام تربیت اسلام را بشناسیم و در مرحله بعد روش‌های پیاده کردن آن را و این سند راهبرد اصلی آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نقش شهیدان رجایی و باهنر در امور تربیتی خاطر نشان کرد: این شهیدان در پیدا کردن الگوی مربی تربیتی، امور تربیتی و تربیت معلم تلاش می‌کردند تا به سمت حاکمیت نظام تربیتی اسلامی پیش برویم و در مقابل عده‌ای مدافع تربیت سکولار بودند و آنها تربیت معلم را تضعیف می‌کردند، پرورشی را حذف کردند و نظام جدید متوسطه را عرضه کردند که هیچ کاری به تربیت اسلامی نداشت.

فرشیدی گفت: کسانی که مدافعان تفکر غربی بودند می‌گفتند آموزش و پرورش امری حاکمیتی نیست بلکه امری تصدی‌گری و مصرفی است؛ اما سند تحول و سیاست‌های ابلاغی به همه این شبهات پاسخ داده است.

دبیرکل کانون تربیت اسلامی خاطر نشان کرد: معاونت پرورشی جایگاه قدرتمندی در سند تحول بنیادین دارد و نظام تربیتی اسلام در سند تبیین شده است و به نظر بنده مشکلات آموزش و پرورش راه‌حل دارد و می‌توانیم برای آن طرح آماده کرده و از طریق مجلس و قوه مجریه پیگیری کنیم.

وی افزود: عده‌ای از یک طرف سعی می‌کنند معیشت معلم را تأمین نکنند یا همه توان خود را به کار نگیرند و از آن طرف سعی می‌کنند معلم را تحریک کنند تا در مقابل مجلس و جاهای دیگر تظاهرات کنند تا از معلم استفاده ابزاری و سیاسی شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.