۱۱:۲۴ - یکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

خانواده مهمترین رکن جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگی است

بصیری فرماندار شاهین شهر و میمه در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی گفت: دشمنان نظام مقدس اسلامی با تهاجم فرهنگی خانواده های ایرانی را که مهمترین رکن جامعه می باشد مورد هدف قرارداده است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نافرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان که با هدف بررسی آسیب های شبکه های اجتماعی و فضای سایبری تشکیل شده بود با اشاره به وسعت ارتباطات و حجم تبادل اطلاعات درجهان امروز، امکاناتی که دنیای مجازی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد با دسترسی آسان به وسایل ارتباطی مختلف را از جمله مزایای دنیای ارتباطات در جوامع حاضر دانست.

علیرضا بصیری با بیان اینکه بهره گیری از حجم وسیع اطلاعات، استفاده سریع و دسترسی آسان و ارتقاء سطح آگاهی ها از مهمترین مزیت های دنیای مجازی می باشد. افزود: علاوه بر مزایای مختلف فضای مجازی، معضلات، آسیب ها و خطرات فراوانی نیز امنیت و سلامت مادی و معنوی افراد در این عرصه به خطر می افتد که بی توجهی به آنها نه تنها امکان استفاده از فواید فضای سایبری را تحت شعاع خود قرار می دهد بلکه می تواند خسارات فراوان و گاه جبران ناپذیری برای فرد و جامعه به همراه داشته باشد.

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی و فراگیر شدن استفاده از ابزارهای مختلف دسترسی به اینترنت، بعضا این شبکه ها به محل امنی برای انتقال مضامین مخرب تبدیل می شوند که عدم نظارت و کنترل آنها می تواند اثرات ویران کننده ای بر روی نسل جوان که اکثریت کاربران این شبکه ها را تشکیل می دهند بگذارد.

بصیری افزود: تمسخر ارزش ها و باورها به عنوان ستون های فکری یک جامعه و ایجاد تزلزل در مناسبات و نهادهای اجتماعی مهمی مانند خانواده به عنوان هسته اجتماع و ترویج مطالبی با محتوای دروغین، غیر اخلاقی، مبتذل و مایوس کننده تنها بخشی از آسیب هایی است که این ابزارهای ارتباطی بدون نظارت و ارزیابی می توانند بر جا بگذارند.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به مسائل فرهنگی برای تبیین و تمییز ارزش و ضد ارزش و تفکیک امر بهنجار از نابهنجار گفت: همانطور که شاهد هستیم امسال مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به درستی و به دفعات بر اهمیت پرداختن به موضوع فرهنگ تاکید فرمودند که یقینا ایستادگی در برابر امواج پیاپی ضد ارزش و سیل ویرانگر ضد فرهنگ جز از طریق کار فرهنگی مبتنی بر ارزشهای بومی ایرانی و اسلامی میسر نخواهد بود.

فرماندار نقش خانواده ها را به عنوان مهم ترین رکن اجتماعی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دانست و افزود: دشمن در درجه ی اول این نهاد مهم اجتماعی را هدف قرار داده و سعی می کند ضد اصول و ارزشهایی که خانواده بر روی آنها بنا نهاده شده است کار کند.

فرماندار در ادامه خواستار همکاری بیشتر نهادها و دستگاههای مرتبط با امور فرهنگی شد و افزود: به منظور اقدامات جدی و موثر فرهنگی از کلی گویی و کار پراکنده باید پرهیز نمود و می بایست کارها را با برنامه ریزی دقیق، و هدفمند پیش برد.

فرماندار در پایان سخنانش با تاکید بر اهمیت نقش شهرداریها و اداره ی آموزش و پرورش در زمینه ی فرهنگ سازی، خواستار همکاری دیگر ادارات و دستگاهها با این دو نهاد شد و افزود:امیدواریم برنامه ی مدونی برای سال آینده تهیه شود و مراتب و شرح فعالیت و ارزیابی ها در اختیار فرمانداری قرار گیرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.