۱۱:۰۰ - دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

دامپزشکی با توزیع کنندگان سیار فرآورده های خام دامی برخورد جدی می کند

رییس شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه از تشدید نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی و برخورد قاطع با توزیع کنندگان سیار در آستانه ایام نوروز برای جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد سودجو خبر داد.

به گزارش شاهین نا؛ محمد حق شناس اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بر محصولات و فرآورده های خام دامی در آستانه ایام نوروز به منظور ارتقای سطح سلامت در این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: در اجرای این طرح سه تیم سیار و ثابت در سطح شهرستان بر تولید و عرضه محصولات و فراوردهای خام دامی نظارت بهداشتی می کنند.

رییس دامپزشکی شاهین شهر و میمه خاطرنشان کرد: گروه های سیار نیز با نظارت مستمر بر مرغ فروشی ها، قصابی ها، ماهی فروشی ها، رستوران ها بر عرضه محصولات دامی به صورت بهداشتی نظارت می کنند.

حق شناس با تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشتی در عرضه مواد خام دامی گفت: این محصولات باید با لیبل و یا مهر دامپزشکی عرضه شوند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی می شود.

وی با بیان اینکه این طرح نظارتی تا نیمه نخست فروردین 93 ادامه دارد، تصریح کرد: مردم هنگام خرید محصولات دامی به ویژه گوشت قرمز و سفید به تاریخ تولید و انقضا بیشتر توجه کنند.

حق شناس عنوان کرد: شهرستان شاهین شهر و میمه دارای دو کشتارگاه دام ،81 مغازه عرضه گوشت قرمز ، 103 مغازه عرضه گوشت مرغ و ماهی ، یک باب بسته بندی مواد غذائی ،یک باب سردخانه و 65 رستوران است.

رییس شبکه دامپزشکی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه توزیع کنندگان سیار فرآورده های خام دامی فاقد استاندارد بهداشتی هستند گفت: در جلساتی و با همکاری شهرداری شهرستان، تیم های سد معبر نیز در صورت مشاهده با این افراد سودجو برخورد قاطع می کنند.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.