۱۸:۳۰ - پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳

رئیس جمهور در بازدید از بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای اصفهان خبر داد

تشکیل کمیته‌های بررسی معوقات بانکی سرمایه گذاران از سوی دولت

رئیس‌جمهور در بازدید از ‌شهرک پارادایس اصفهان گفت: برخی که در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی در دوره‌ای سبب شد، نتوانند اقساط خود را بپردازند، را باید یاری کرد که دولت با تشکیل کمیته‌هایی درحال بررسی مسائل آن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با حضور در شهرک گلخانه‌ای پارادایس از این مجموعه بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیام بازدید امروز این بوده که با توجه به شرایط کم‌آبی در کشور باید الگوی کشاورزی را تغییر داده و به سمت شیوه‌های نوین آبیاری در کشاورزی حرکت کنیم، اظهار داشت: با‌توجه به اینکه در کشت‌های گلخانه‌ای از سم و کود شیمیایی استفاده نمی‌شود، برای سلامت و بهداشت مردم بسیار مفید و مهم است.

وی با بیان اینکه کشور در مسیر خسکسالی قرار دارد، بر ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در کشور تاکید کرد و افزود: در حال حاضر راهی جز استفاده بهینه از منابع آب برای توسعه کشور نداریم؛ کشت گلخانه‌ای می‌تواند در این رابطه کمک بسیاری به رشد کشاورزی کند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به نقش شهرک گلخانه‌ای پارادایس برای کمک به پیشرفت کشاورزی در منطقه گفت: این شهرک الگویی برای نشان دادن مصرف بهینه آب و تولید محصولات کشاورزی سالم است.

رئیس‌جمهور پیرامون برنامه‌های دولت برای رسیدگی به معوقات بانکی سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور گفت: عده‌ای از سرمایه‌گذاران در سال‌های گذشته تسهیلات بانکی دریافت کرده‌اند اما نتوانسته‌اند به موقع اقساط خود را بپردازند.

وی تاکید کرد: باید در این میان کسانی را که در زمینه معوقات مقصر نیستند و شرایط اقتصادی کشور در دوره‌ای سبب شد، نتوانند اقساط خود را بپردازند، یاری کرد، دولت با تشکیل کمیته‌هایی درحال بررسی مسائل این سرمایه‌گذاران است.

به گزارش شاهین نا، این گلخانه که در شهرستان شاهین شهر و میمه واقع شده یکی از مجهز‌ترین گلخانه‌های سطح کشور بوده و دارای امکاناتی نظیر سامانه آبیاری، روشنایی، گرمایشی و تهویه بوده و سال 88 ساخت آن در زمینی به مساحت 5 هکتار آغاز و تا 89 به پایان رسیده است.

در این شهرک از روزآمدترین شیوه‌های کشت گلخانه‌ای استفاده شده و تعداد پرسنل موجود در شهرک در حال حاضر 380 نفر هستند که حدود 90 درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که از این تعداد 60 درصد آن‌ها دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های گوناگون می‌باشند.

هم‍چنین شرکت در جلسه شورای اداری استان و حضور در جمع خبرنگاران از برنامه‌های پایانی سفر هیئت دولت در استان اصفهان است.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.