۱۰:۵۹ - جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳

پس از کش و قوس های فراوان؛

اراضی کشاورزی گز و گرگاب نیز از زاینده رود بهرمند شدند

پس از کش و قوس های فراوان و پیگیری مسئولان شهرستان اراضی کشاورزی منطقه گز و گرگاب با انشعاب زاینده رود آبیاری می شوند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نابا پیگیری های انجام گرفته از کانال پی 19 به طول 60 کیلومتر که در انتهای خروجی خمینی شهر قرار دارد آب با حجم شش متر مکعب به زمین های کشاورزی شاهین شهر جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اعلام این خبر گفت: هزار هکتار از اراضی زیر دست کانال های بل و حاجی آباد شاهین شهر که توسط آب چاه های کشاورزی به زیر کشت رفته اند به مدت هشت روز از طریق این کانال ها آبیاری خواهند شد.

سید حسین کشفی افزود: در این مدت کشاورزان این منطقه هزار هکتار دیگر از اراضی را نیز به زیر کشت پاییزه جو و گندم خواهند برد.

این دو کانال بتونی با دریچه های نیمه مکانیزه جمعا در صورت وجود آب بیش از 3500 هکتار از اراضی را می تواند آبیاری کند.

شایان ذکر است زمین های کشاورزی این منطقه پیش از احداث این کانال ها به صورت سنتی و از طریق آب قنات هایی که از کوه های کرکس و میمه سرچشمه می گرفت کشت و آبیاری می شدند. این قنات ها متاسفانه در سال های اخیر بر اثر خشکسالی خشک و در معرض تخریب قرار گرفته اند.

در سال زراعی جدید بیش از 3500 هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت گندم و همچنین 4100 هکتار نیز به زیر کشت جو رفته است.

با توجه به اینکه در مناطق گرمسیری شهرستان(گز و گرگاب) کشت گندم و جو پایان گرفته اما در مناطق سردسیری (میمه)کشت این محصولات تا پایان آذر ماه ادامه دارد که انتظار می رود تا پایان این مدت ده هزار هکتار از مزارع شهرستان به زیر کشت گندم و جو برود.

کشاورزان منطقه با ابراز خوشحالی از آب اختصاص داده شده از مسئولان استان در خواست دارند که آب بیشتری به کانال های بل و حاجی آباد برای کشت و آبیاری زمین های کشاورزی اختصاص دهند.

این کشاورزان همچنین اعلام کردند در صورت وجود آب می توانند اقلام دیگری را در مزارع خود کشت نمایند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.