۰۸:۰۰ - چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در جمع خبرنگاران:

لایحه بودجه 142 میلیاردی شهرداری تقدیم شورا شد/ توجه ویژه شورای دوره چهارم به حاشیه نشینان شهر است

شکرزاده رئیس شورای اسلامی شاهین شهر در جمع خبرنگاران گزارشی از مهمترین اقدامات 400 روزه شورای چهارم شهر ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نارئیس شورای اسلامی شاهین شهر در نشست مطبوعاتی گفت: شورای اسلامی شاهین شهر در این دوره تلاش کرده با نگاه ویژه به حاشیه شهر تعریف دیگری از توسعه شهری برای شهرداری داشته باشد.

پیمان شکرزاده افزود: برای جلوگیری از اجحاف حقوق شهروندان، ساماندهی ساختار شهرداری از ابتدای شروع به کار شورای چهارم در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به وجود صنایع بزرگ آلاینده پیرامون شاهین شهر و عدم پرداخت عوارض آلایندگی از سوی این صنایع، برای کاهش اثرات این آلاینده ها اقدامات موثری در توسعه فضای سبز انجام و در دیدار با رئیس سازمان محیط زیست نیز راهکارهایی ارائه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اضافه کرد: با توجه به اهتمام ویژه اعضای شورای دوره چهارم در رسیدگی به مشکلات شهروندان، ضمن تقسیم این شهر به 30 محله به همراه معاونت های اجرایی شهرداری بصورت سرزده از این محلات بازدید به عمل می آورند.

وی با بیان اینکه اعضای این دوره از شورا و مجموعه شهرداری، تمرکز کامل بر اتمام پروژه های نیمه تمام سنوات قبل داشته اند: افزود: بیش از 90 درصد پروزه ها به بهره برداری رسیده است و بر اساس نیاز سنجی انجام شده 70 پروژه جدید با اعتباری بالغ بر 90میلیارد در حوزه شهرسازی پیش بینی و طراحی شده است.

شکرزاده اضافه کرد: به منظور سرمایه گذاری در جذب گردشگر کمپینگ شرق طراحی و به مناقصه رسیده که تا پایان سال با پیش بینی اعتباری بالغ بر یک میلیارد و استقرار اکیپ ستاد استقبال از مسافران نوروزی فاز اول آن عملیتی خواهد شد.

فرهنگسرای خانواده، پل مکانیزه عابر پیاده با طراحی شاخص و اجرای فاز دوم قطار شهری از جمله پروزه هایی بودند که رئیس شورای شهر از شروع  احداث آنهاخبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه روزانه 120 تن زباله در شاهین شهر تولید می شود گفت: برای سهولت در بازیافت، تفکیک زباله از مبدا با فرهنگ سازی و همکاری شهروندان انجام می شود.

شکزاده خاطر نشان کرد: با توجه به رویکرد شورای چهارم بر افزایش و توسعه عادلانه فضای سبز بیش از 10 بوستان در شاهین شهر احداث گردیده است.

رئیس شورای شهر از شیوه نامه جدیدی با عنوان بازیافت نخاله های ساختمانی که باعث نازیبا شدن چهره شهر می شود خبر داد که از ابتدای سال 94 با نظارت حوزه خدمات شهری بازیافت انجام خواهد شد.

شکرزاده از شناسنامه دارشدن کلیه تابلوهای ترافیکی شهر خبرداد و افزود: 7700 مسافر روزانه توسط 122 دستگاه اتوبوس در شاهین شهر جابجا می شوند که از این تعداد هشت دستگاه اتوبوس و دو دستگاه مینی بوس در دوره چهارم شورا خریداری شده است.

راه اندازی سامانه پیش رس، ساماندهی ایستگاه های اتوبوس و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از جمله اقدامات دیگر در حوزه حمل و نقل شهرداری شاهین شهر بود که به آن اشاره شد.

وی افزود: با توجه به توسعه فضای سبز در نقاط مختلف شهری، که برای مدیریت آب رسانی و مصرف منبع 10 هزار لیتری آب در حال احداث است که در ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پیش بینی خرید بزرگترین نردیان آتش نشانی و احداث ایستگاه شماره 4 آتش نشانی در مسکن مهر شاهین شهر به منظور ارتقاء ایمنی در مقابله با بحران ها می باشد که شهرداری در حال پیگیری است.

رئیس شورای اسلامی شاهین شهر: نیروی انسانی را بزرگترین سرمایه هر سازمانی دانست و گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت، نیاز است که پرسنل آموزش های لازم را ببینند که بر همین اساس دوره های مستمر IT برگزار می گردد.

شکرزاده در ادامه از تقدیم لایحه 142 میلیاردی شهرداری شاهین شهر به شورای شهر خبرداد و گفت بزودی پس از بررسی کارشناسی، مصوبات آن اعلام خواهد شد.

وی در خصوص گورستان شمال اصفهان گفت: ایجاد این گورستان مانع رشد و پیشرفت شهر شاهین شهر خواهد شد و بر همین اساس با درخواست استانداری این طرح ار دستور کار شهرداری اصفهان خارج شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.