۱۸:۱۵ - جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳

امام جمعه شهر گز:

حرکت های مرموزانه و تروریستی غربی ها از ترس گسترش اسلام است/ درپشت پرده همه عملیات های تروریستی داعش سرویس های امنیتی اطلاعاتی غرب قرار دارد

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر گز گفت: مسلمانان جهان ازهر نژاد و قبیله ای که باشند توهین به مقدسات دیگرادیان را نمی پذیرند و برهمین اساس با همه وجود تنفرخودمان را نسبت به هر توهینی بویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) را اعلام می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ حجت الاسلام سید حمیدرضا هاشمی در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر گز به سالروز فرار شاه معدوم از ایران اشاره و افزود: همزمان با روی کار آمدن کارتر شاه برای جلب رضایت وی ابتدا با تغییر دولت 13 ساله هویدا، جمشید آموزگار دست نشانده آمریکایی را به جای وی نشاند و در دیداری که با رئیس جمهور آمریکا داشت علاوه بر اینکه تعهد داد که قیمت نفت را افزایش ندهد، توافق کرد که در همه امور تسلیم محض دولت آمریکا باشد.

امام جمعه شهر گزاضافه کرد: با شکل گیری نهضت به فرمان حضرت امام(ره) در سال 1340حوادث به گونه ای دیگر رقم خورد و شاه حتی با کشتار مردم بی گناه نتوانست نهضت مردمی را سرکوب نماید و با محکم شدن پایه های نهضت، شاه نتوانست تحمل کند و فرار را به قرار ترجیح داد.

حجت الاسلام هاشمی؛ داشتن روح دیکتارتوری، تسلیم محض بودن در برابر اجانب و بیگانگان، عدم اعتماد به نفس، بی اعتقادی به مذهب و آیین؛ بی بهره بودن از قدرت تفکر، هوسرانی و فساد اخلاقی، بی تفاوت بودن نسبت به بیت المال، عدم داشتن جایگاه مردمی و ترسو بودن را از علل سقوط دولت 2500 ساله وفرار شاه مطرح کرد.

امام جمعه شهر گز در بخش دیگری از خطبه ها توهین روزنامه فرانسوی نسبت به پیامبر گرامی اسلام را محکوم کرد و اظهار کرد: درپشت پرده همه عملیات های ترروریستی و جریان های تکفیری، وهابی و داعش سرویس های امنیتی اطلاعاتی کشورهای غربی و اروپایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ترور و تروریسم همیشه مورد تنفر مسلمانان بوده و بیشترین قربانی ترور نیز مسلمانان بوده اند گفت: عامل ترویج تروریست بودن مسلمانان کاملا خلاف واقعیت است ولی حساب گروه های تکفیری، داعشی و وهابی از اسلام جدااست.

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد افکار عمومی باید سیاست دوگانه غرب به ویژه آمریکا در برابر جریان های تروریستی را درک کنند زیرا با توجه به اینکه عامل شکل گیری جریان تکفیری داعش خود دولت آمریکا است ولی از طرفی به دنبال تشکیل اعتلاف علیه داعش نیز هستند.

امام جمعه شهر گز در ادامه تصریح کرد: مسلمانان جهان ازهر نژاد و قبیله ای که باشند توهین به مقدسات دیگرادیان را نمی پذیرند و برهمین اساس با همه وجود تنفرخودمان را نسبت به هر توهینی بویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) را اعلام می کنیم.

وی همچنین گفت: کشورهای غربی و آمریکایی از وحشتی که از گسترش اسلام دارند با حرکت های مرموزانه ای بر علیه اسلام، اسلام هراسی راه می اندازند که مردم وحشت کنند و کسی سمت دین اسلام گرایش پیدا نکند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه به موضوع هسته ای و 6 شرطی که صهیونیست ها به طرف مذاکره کننده با ایران برای ایران قرار داده اشاره کرد و گفت:صهیونیست ها برای زیر سئوال بردن تمام حقوق حقه هسته ای ایران این شروط را تعیین کرده اند البته مسئولین هوشیار هستند و حقوق حقه هسته ای ایران را حفظ خواهند کرد و ما نیز زیر بار ذلت نخواهیم رفت.

امام جمعه شهر گز در پایان خطبه ها چند تذکر داد.

تذکراول به نمایندگان مجلس که به جای پرداختن وحل مشکلات مردم و کشوربه مسائل حاشیه ای می پردازند و بانطق های زهرآگین به دشمنان روحیه می دهند و همچنین در کار مجلس وقفه ایجاد می کنند.

تذکر دوم درخواست از دادستان شهرستان برای برخورد با کسانی که قصد ایجاد ناامنی و بی نظمی در شهر و شهرستان را دارند بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.