۰۹:۰۵ - چهارشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۳

حاجی دلیگانی:

تلاش دولت و مجلس بیمه کردن اقتصاد کشور است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه معتقد است که قانون مربوط به برگزاری انتخابات مشکل چندان جدی نداشت و نیازی به تدوین قانون جدید نبود.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ حسینعلی حاجی دلیگانی، با بیان این‌که «برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس درآمدهای کشور صورت بگیرد»، اظهارکرد: ایران اکنون در معرض دو تحریم اساسی میزان فروش نفت و قیمت نفت قرار گرفته است که در این میان تحریم اول از سال‌ها پیش علیه ایران اعمال شده و تحریم دوم نیز طی ماه‌های گذشته و توسط آمریکا و هم پیمانان منطقه‌ای این کشور بر ایران تحمیل شده است به همین دلیل نیز لازم است سند دخل و خرج کشور مطابق با درآمدها تنظیم شود.

وی با اطمینان نسبت به ظرفیت‌های گوناگون موجود در کشور افزود: ایران با تکیه بر توان و همت نیروهای از جان گذشته خود می‌تواند با مشکلات پیش رو در سال 94 از لحاظ اقتصادی مقابله کند به طوری که مجلس و دولت همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا طی ماه‌های پیش رو تا بهمن ماه سال جاری مخارج کشور را با درآمدها هماهنگ کرده و اقتصاد کشور را برای سال آینده بیمه کنند.

وی گفت: دولت با کاهش 20 درصدی سهم واریزی به صندوق توسعه ملی در سال 94 و افزایش میزان مالیات‌ها به دنبال جبران کسری درآمدهای خود در سال آینده است، با این وجود به نظر می‌رسد در بخش مالیات‌ها دولت باید میزان توزیع آن را تنظیم کند تا از این طریق نه تنها به واحدهای صنعتی فشاری وارد نشود بلکه کسانی که بر اساس قانون ملزم به پرداخت مالیات هستند از زیر آن شانه خالی نکنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر چه سهم نفت در بودجه سال آینده کاهش یافته است، اما به علت کاهش سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال 94 و با توجه به نقش سازنده این سهم در تقویت زیر ساخت‌ها و واحدهای زاینده برای سال‌های آینده به نظر می‌رسد زمینه‌های اقتصاد مقاومتی در این لایحه نیازمند تقویت بیشتری است.

وی با تاکید بر لزوم پررنگ شدن نقش مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های مختلف در بودجه سال 94 به تغییرات مجلس در لایحه پیشنهادی دولت تا بهمن ماه سال جاری اشاره و خاطرنشان‌کرد: اگر لایحه و طرح رسیدگی به قانون بخشی از مقررات مالی دولت از طریق شورای نگهبان به تصویب نهایی برسد کار عمده‌ای تا بهمن ماه صورت خواهد گرفت به طوری که بسیاری از تبصره‌های لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال 94 حذف شده و فرصت بیشتری برای رسیدگی به جداول و توزیع بودجه فراهم خواهد شد.

وی با مورد توجه قرار دادن مساله تغییر قانون انتخابات نیز تصریح‌کرد: قانون مربوط به برگزاری انتخابات مشکل چندان جدی نداشت و نیازی به تدوین قانون جدید نبود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، گفت: احزاب اگر بتوانند نیازهای مختلف اقشار جامعه را مورد توجه قرار دهند خواهند توانست در انتخابات نیز با قدرت بیشتری ظاهر شوند.

منبع: ایسنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.