۱۶:۱۴ - یکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۳

شهردار شاهین شهر:

85 درصد درآمدهای پیش بینی شده در بودجه شهرداری شاهین شهر وصول شده است

علی اصغر ذاکری شهردار شاهین شهر با حضور در جمع کارکنان شهرداری به بررسی عملکرد نه ماهه شهرداری پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناشهردار شاهین شهر درجمع کارکنان مجموعه شهرداری این شهر به تشریح فعالیت های سازمان های مختلف شهرداری طی نه ماه گذشته پرداخت.

علی اصغر ذاکری در این مراسم اظهار داشت: در ابتدای سال 93 با نامگذاری سال به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و با سرلوحه قرار دادن منویات مقام معظم رهبری با برپایی جلسات هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر ، معاونان و مدیران عامل سازمان های وابسته در مسیر تحقق شعار سال گام برداشتیم و در اولین اقدام بودجه بخش های فرهنگی همانند سازمان رفاهی تفریحی را افزایش داده و علاوه بر برگزاری 300 برنامه فرهنگی و ورزشی ، پنج میلیارد ریال در قالب بسته فرهنگی جهت مشارکت فعالان فرهنگی شهر و بخش خصوصی اختصاص داده شد و در راستای تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی و با توجه به کمبود آب در کشور حفظ و توسعه فضای سبز را از طریق 250 کیلومتر لوله گذاری و آبیاری تحت فشار انجام دادیم.
شهردار شاهین شهر ادامه داد : در ادامه مسیر با مشارکت و همراهی با سایر ارگان ها ، نهادها و دستگاه های اجرایی بیش از 30 میلیارد ریال در بخش های مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی مساعدت داشتیم.
شهردار شاهین شهر سپس به بررسی و عملکرد واحدهای مختلف شهرداری پرداخت و در مورد هر بخش جداگانه توضیحاتی داد.
وی در مورد حوزه معاونت پشتیبانی و توسعه شهرداری گفت: این حوزه قلب تپنده شهرداری است که بخش عمده ای از درآمد شهرداری در این حوزه برنامه ریزی می گردد و تاکنون موفق شده است 85 درصد درآمدهای پیش بینی شده در بودجه را وصول نماید.
ایجاد زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان، برگزاری 650 هزار ساعت نفر دوره های آموزشی تخصصی و عمومی برای کارکنان در راستای تکریم ارباب رجوع و پرداخت 50 میلیارد ریال تسهیلات در قالب وام به کارکنان و تهیه امکانات لازم برای سفرهای زیارتی و سیاحتی به شهرهای مشهد مقدس ، باغبهادران و چادگان از دیگر فعالیت های این حوزه می باشد.
شهردار شاهین شهر حوزه عمران را مصرف کننده بیشترین بودجه شهرداری عنوان کرد و گفت : 70 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال در بخش عمران پیش بینی شده بود که تا کنون بیش از این مبلغ هزینه شده است و امیدواریم این افزایش تا سقف یک هزار و 150 میلیارد ریال نیز افزایش یابد که نشان دهنده توسعه و پیشرفت شهر و اجرای طرح های زیربنایی در شهر می باشد.
ذاکری اتمام پروژه های نیمه تمام را اولویت سیستم های عمرانی اعلام کرد و ادامه داد : در اولین مرحله با اتمام پروژه های نیمه تمام با تلاش شبانه روزی امکان بهره برداری از آن ها را برای مردم فراهم نمودیم که بخشی از آن در هفته دولت در اختیار شهروندان قرار گرفت.
وی ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه فضای سبز، امکان دسترسی سریع به مناطق مختلف شهر با اصلاح رینگ های ترافیکی و احداث بخش های خدماتی مورد نیاز شهروندان را از اولویت های بعدی این واحد عنوان نمود.
حوزه معاونت شهرسازی بخش دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت.
دریافت بیش از یازده هزار و 500 تقاضا از مراجعه کنندگان این حوزه را به پرترددترین واحد شهرداری تبدیل کرده است اینک این واحد با پاسخگویی سریع و در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نمونه تکریم ارباب رجوع را به نمایش گذاشته است.
ذاکری از صدور 236 پروانه ساخت با زیربنایی در حدود 106 هزار متر مربع در حوزه معاونت شهرسازی و در شهرداری های نواحی خبر داد و گفت : بخش های تخصصی GIS ، ترافیک و طراحی در این حوزه فعال هستند . 39 پروژه عمرانی و فضای سبز در این حوزه طراحی شده است و 22 پروژه دیگر در دست طراحی می باشد که چشم انداز توسعه شهر را در سال آینده ترسیم می نمایند.
وی پیگیری احداث متروی شاهین شهر – اصفهان برای ایجاد حمل و نقل سریع ، آسان و مطمئن، برگزاری مستمر کمیسیون های مختلف تخصصی شهرستانی و استانی برای ارائه خدمات به شهروندان را ازمهم ترین فعالیت های این حوزه اعلام کرد.
شهردار شاهین شهر با نثار بوسه بر دستان کارگران زحمتکش حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری سخنان خود را درباره فعالیت های این حوزه آغاز کرد و ادامه داد : حوزه خدمات شهری فعال ترین واحد شهرداری است که با پوشش عظیمی از خدمات شهرداری وظیفه خدمت رسانی به شهروندان را به صورت 24 ساعته بر عهده دارند.
جمع آوری روزانه 120 تن زباله ، نظافت روزانه 5/4 میلیون متر مربع معابر شهر ، شست و شوی 5/1 میلیون متر جدول ، صدور یک هزار و 160 اخطاریه و جلوگیری از تخلفات ساخت و ساز ، رنگ آمیزی بخش های مختلف شهر برای حفظ شادابی شهر ، تأمین تأسیسات و تجهیزات موتوری مورد نیاز شهر و بخش های مختلف شهرداری ، برخورد با سد معابر شهر ، ارائه تسهیلات در امر متوفیات و ساماندهی بازارهای روزانه از جمله فعالیت های این معاونت اعلام شد.
شهردار سپس به بررسی عملکرد واحد املاک پرداخت و بیان کرد : واحد املاک یکی از پشتوانه های شهرداری است که می تواند با حرکت صحیح مسیر ترقی و پیشرفت شهر را هموار نماید.
وی ادامه داد: بیش از پنج هزار متر مربع زمین برای اجرای بلوار شاهد حاجی آباد تملک گردید و اختلافات بیش از 30 ساله با بنیاد مستضعفان با حضور و پیگیری جدی نمایندگان شورای اسلامی شهر ، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرداری پایان یافت و نزدیک به 450 هزار متر مربع زمین برای اجرای طرح های شهرداری اختصاص داده شد.
آزادسازی 200 هزار متر مربع زمین در توافق با اداره اوقاف و معرفی 300 هزار متر مربع زمین برای توسعه فضای سبز و دریافت 121 پلاک مسکونی سهم شهرداری در توافق با شرکت عمران و مسکن بنیاد از دیگر فعالیت های این واحد عنوان گردید.
شهردار شاهین شهر برآورد ارزش ریالی توافقات حاصل شده را 555 میلیارد ریال و نزدیک به نیمی از بودجه یک سال شهرداری اعلام کرد و افزود : با اجرای طرح های مناسب ، این آورده را چند برابر کرده و برای توسعه و کسب درآمدهای پایدار شهر هزینه خواهیم کرد.
واحد روابط عمومی نیز مورد بررسی شهردار قرار گرفت.
ذاکری در مورد عملکرد این واحد گفت : روابط عمومی علیرغم نداشتن نیروهای لازم و امکانات مورد نیاز توانسته به خوبی وظایف خود را انجام دهد.
برگزاری جشن ها و ایام سوگواری ملی و مذهبی ، تقدیر از بانوان ، کارگران و جانبازان شاغل در شهرداری در مناسبت های مختلف ، اطلاع رسانی به روز عملکرد واحدهای شهرداری از طریق ابزارهای اطلاع رسانی مختلف ، برنامه ریزی لازم جهت برگزاری دیدارهای مردمی ، حضور در دیدار هفتگی با خانواده معظم شهدا و ایثارگران شهر ، هماهنگی و برگزاری مناسب آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی به مناسبت هفته دولت با حضور معاون رییس جمهور ، برگزاری همایش شهرداران استان ، نمایشگاه دفاع مقدس هماهنگی برای اجرای رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس از مواردی بود که شهردار شاهین شهر به مرور آن ها پرداخت.
شهردار شاهین شهر در بخشی دیگر از صحبت های خود فعالیت های سازمان های وابسته به شهرداری را معرفی کرد و ادامه داد : سازمان رفاهی تفریحی شهرداری وظیفه سنگینی را در این سال بر عهده داشته است و با اجرای بیش از 300 برنامه فرهنگی و ورزشی و برگزاری 50 مراسم جشن و عزاداری در سطح شهر و 100 برنامه مشارکتی با سایر ارگان ها و دستگاه ها در تحقق شعار سال گام بردارد و با برگزاری بیش از 200 عنوان دوره آموزشی با استفاده از مربیان کارآزموده و مجرب علاوه بر غنای اوقاتت فراغت جوانان زیرساخت های رشد فرهنگی و ورزشی شهر را فراهم آورده است.
ذاکری در مورد فعالیت سازمان تاکسیرانی نیز گفت : 109 خودروی فرسوده برای رعایت شأن و منزلت شهروندان از چرخه خدمت رسانی خارج شده اند و اینک نزدیک به چهار هزار دستگاه تاکسی وظیفه جابجایی روزانه 30 هزار نفر از شهروندان را به عهده دارند.
شهردار تأمین ایمنی شهروندان را از دیگر وظایف شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت : سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی 284 مورد عملیات اطفاء حریق و 147 مورد امدادرسانی در حادثه های مختلف از جمله تصادفات رانندگی و نشت گاز و دو هزار و 420 مورد آموزش به شهروندان را در کارنامه خود دارد که امید دارم با رعایت شهروندان و ارائه راه های پیشگیرانه از سوی آتش نشانی و افزایش دوره های آموزشی این آمار به کم ترین حد ممکن تنزل نماید اما شهروندان آگاه باشند که نیروهای خدمات رسان شهرداری برای تأمین آسایش خاطر مردم با آمادگی کامل و در تمام ساعات شبانه روز ارائه خدمات می نمایند.
سازمان اتوبوسرانی از سوی شهردار شاهین شهر به عنوان خط مقدم ارائه خدمات به کلیه شهروندان معرفی شد.
در حال حاضر 110 دستگاه اتوبوس جابجایی بیش از 760 هزار مسافر را بر عهده دارند و خدماتی همچون تجهیز ایستگاه ها و بازسازی و به روز رسانی سایبان برای رفاه حال شهروندان در بیش از 45 ایستگاه و نصب 26 سایبان جدید نیز به شهروندان ارائه شده است.
شهردار شاهین شهر درآمد حاصل از فعالیت این سازمان را بسیار ناچیز دانست و ادامه داد : عمده هزینه های این سازمان همچون افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل از سوی شهرداری برای رفاه حال شهروندان تأمین می گردد.
توسعه فضای سبز مهم ترین دغدغه شهردار بود که در مورد آن چنین گفت : سازمان پارک ها و فضای سبز بیش از 250 کیلومتر لوله گذاری را برای صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از آب موجود و تحقق اقتصاد مقاومتی در دستور کار خود قرار داد تا زمینه لازم برای توسعه فضای سبز مهیا شود.
ذاکری اعلام کرد : در برنامه ریزی چهار ساله 200 هکتار افزایش فضای سبز را برنامه ریزی کرده بودیم طی سال جاری 60 هکتار آن محقق شده است و 70 هکتار آن در سال آینده پیش بینی شده است و 200 هکتار مورد نظر در پایان سال سوم به دست خواهد آمد که مرهون تلاش زحمتکشان سلامت و شادابی شهر است.
وی افزود : بیش از نیم میلیون بوته گل فصلی و نزدیک به 800 هزار بوته گل دائم و بیش از 21 هزار اصله درخت و درختچه وظیفه ایجاد نشاط و شادابی و تأمین هوایی پاک و سالم را برای شهروندان بر عهده دارند.
شهردار سرانه فضای سبز استاندارد شهرها را 21 متر مربع به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت : امسال با افزایش 7/5 متر مربع سرانه فضای سبز به رقم 2/19 مترمربع رسیده ایم اما در پایان برنامه به مقدار قابل توجه 30 متر مربع به ازای هر نفر خواهیم رسید که با توجه به وجود صنایع آلاینده مختلف در اطراف شهر لازم و ضروری است.
شهردار شاهین شهر بار دیگر از همراهی و پشتکار تک تک کارکنان شهرداری قدردانی کرد و افزود : افتخارات امروز شهرداری مدیون تلاش و همراهی شماست ، نتیجه روح خدمتگزاری و اخلاص زحمتکشان شهرداری است و من خودم را تنها راوی تلاش ها و صرف فعل خواستن شما می دانم.
ذاکری در حالی سخنان خود را با این جملات به پایان رساند که کارکنان شهرداری با ابراز احساسات در حالت ایستاده دقایق متمادی وی را تشویق می کردند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.