۱۰:۲۴ - سه شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳

فرماندار شاهین شهر و میمه:

جلسات انجمن اولیاء و مربیان فرصتی مناسب برای آفزایش سطح آگاهی خانواده است

اولین گردهمایی روسای انجمن اولیا و مربیان مدارس شاهین شهر با حضور جمعی از مسئولین و مربیان و اولیاء برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ فرماندار شهرستان در گردهمایی روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس شاهین شهر ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش فرا رسیدن هفته ی بسیج را گرامی داشت و افزود: یکی از بزرگترین افتخارات نظام جمهوری اسلامی دوران هشت سال دفاع مقدس است .

علیرضا بصیری افزود: دورانی که بهترین جوانان این مرز و بوم بزرگترین سرمایه خود که جانشان بود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه دفاع از باورها ی دینی و عزت کشور ایثار نمودند.

وی با بیان اینکه سالهای دفاع مقدس با افتخار و سربلندی به پایان رسید، اما دشمنی بدخواهان و معاندان نظام به پایان نرسید.افزود: ما امروز نیز در جنگی دیگر در غالب تهاجم فرهنگی هستیم که فکرو ذهن جوانان ما و سرمایه های فرهنگی ما را هدف قرار داده است.

فرماندار شهرستان در ادامه با اشاره به نامگذاری شعار سال” اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تاکید معظم له بر فرهنگ را قابل تامل دانست و گفت: متاسفانه امروزه تهدیدات فرهنگی با پیامدهای وحشتناک اجتماعی همه جا در کمین جوانان ماست.

بصیری پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد و مواد مخدر را یکی از مهمترین تهدیدات فعلی جامعه معرفی کرد و گفت: آمارها در این زمینه نگران کننده است.

وی کاهش سن اعتیاد،گسترش سوءمصرف مواد مخدر در میان زنان و افراد تحصیل کرده را در کنار افزایش سن ازدواج و میزان طلاق را از جمله عواملی خواند که بطور جدی سلامت و امنیت کانون خانواده را در کشور با خطر مواجه می سازد.

فرماندار در ادامه با بیان تلاشهای دولت برای مقابله با معضلات فرهنگی – اجتماعی، میزان اقدامات دولت را در این زمینه بسیار خوب ارزیابی نمود و افزود: علی رغم فعالیت های مستمر که دولت در زمینه ی مبارزه با  مواد مخدر انجام داده همچنان میزان اعتیاد و سن آغاز سوء مصرف مواد مخدر نگران کننده است.

ویهمسایگی با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده ی مواد مخدر در جهان،اهمیت ایران به عنوان راه ترانزیت  برای باندهای قاچاق مواد مخدر و عدم آموزش و مهارت کافی خانواده ها در خصوص اعتیاد و آثار شوم آن را از مهم ترین عوامل تهدید در کشور برشمرد.

بصیری نشست های انجمن اولیاء و مربیان را بهترین فرصتی دانست که می توان با همکاری خود خانواده ها آگاهی لازم را به خانواده ها داد و از گسترش پدیده شوم مواد مخدر و دیگر معضلات اجتماعی جلوگیری گردد.

فرماندار خاطرنشان کرد: این انجمن ها با توجه به حضور والدین اهمیت و توان بالایی که خانواد ه ها برای آموزش مهارت های زندگی به جوانان و فرزندان خود دارند و بهره گیری از نظر مشورتی کارشناسان متخصص ادارات و نهادهای دیگر می توانند مهمترین نقش را در مبارزه با مواد مخدر و دیگر آسیب های اجتماعی ایفا کنند.

شایان ذکر است که در ابتدای این همایش مدير آموزش و پرورش از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس به عنوان بازوان توانمند مدیر در عرصه تعلیم و تربیت یاد کرد و به از آنها خواست در زمینه های مختلف با مجموعه همفکری داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر نیز با توجه به پیوندهای اخلاقی درون خانواده و اشاره مستقیم نقش والدین گفت: اگر خانواده تقدسی دارد باید مثال های عملی آنرا در زندگی والای ائمه اطهار (ع) جستجو نمود .

گردهمایی روسای انجمن اولیاء و مربیان مدارس شاهین شهر با حضور فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه امام جمعه شاهین شهر، رئیس اداره بهزیستی ، اعضای شورا شهر ،مدیریت آموزش پرورش شاهین شهربه همراه معاونین و کارشناسان اداره و روسای انجمن اولیا ومربیان مدارس در سالن اجتماعات مدیریت برگزار شد .

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.