۱۴:۲۰ - چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه :

“توسعه و اشتغال”اساسی‌ترین نیاز بخش میمه است

بصیری، نبود درآمد پایدار در بخش میمه را بزرگ‌ترین معضل بخش دانست و افزود: شهرداری‌های میمه،وزوان و لایبید درآمد پایدار ندارند، از این رو باید به سمت جذب سرمایه گذار و توسعه بخش قدم‌های اساسی بردارند تا هم اشتغال زایی امکان پذیر گردد و هم ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه متوازن نقش بندد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناعلیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه در آستانه میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت ،امام زمان (عج)در جمع خبر نگاران با اشاره به قابلیت های بخش میمه اظهار داشت: در حال حاضر اساسی ترین موضوعی که در بخش میمه خود نمایی میکند بحث توسعه و ایجاد اشتغال است.

فرماندار شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت:باید به این مهم توجه شود تا بتوان از مهاجرت در بخش جلوگیری به عمل آید و حتی بخش میمه مهاجر پذیر نیز باشد. میبایست درصد افزایش جمعیت در مقابل کاهش آن به سمت و سویی سوق پیدا کند تا به مرور زمان شاهد کاهش جمعیت در بخش میمه نباشیم.

بصیری، نبود درآمد پایدار در بخش میمه را بزرگ‌ترین معضل بخش دانست و افزود: شهرداری‌های میمه،وزوان و لایبید درآمد پایدار ندارند، از این رو باید به سمت جذب سرمایه گذار و توسعه بخش قدم‌های اساسی بردارند تا هم اشتغال زایی امکان پذیر گردد و هم ایجاد درآمدهای پایدار و توسعه متوازن نقش بندد.

وی با اشاره به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده گفت: معظم له امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری نموده‌اند و وظیفه همه آحاد ملت است که با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری به سوی اهداف تعیین شده گام بردارند که به یقین خارج نمودن بخش میمه از مظلومیت و وضعیت موجود تلاشی همه جانبه از سوی همه مردم بخش را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: در بحث اقتصاد باید شرایطی به وجود آید که با رونق کار و سرمایه وضعیت موجود بخش میمه تغییر یابد و در این میان فرهنگ نیز موضوعی است که باید مورد توجه و دقت همگان قرار گیرد.

وی اذعان کرد: به طور مثال حساسیت‌هایی که بین شهرهای میمه و وزوان وجود دارد باید بررسی کارشناسی شود و به نوعی واکاوی فرهنگی باید صورت گیرد، البته  مردم نیز نقش اصلی را در بهبود این روند بر عهده دارند.

فرماندار شهرستان شاهین شهرومیمه اولین بازدید در شروع دوره فعالیت خود را از بخش میمه ذکر کرد و گفت: بخش میمه در ادوار گذشته مغفول مانده که ما در فرمانداری شهرستان بر آن هستیم تا با توجه به شرایط موجود و استفاده از پتانسیل افراد توانمند در شورای سیاست گذاری و اتاق فکر فرمانداری ، فضای جدیدی را برای بخش میمه باز کنیم تا بتوانیم اقدامات هدف گذاری شده را بر اساس برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت به منصه ظهور برسانیم.

وی افزود: به یقین بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بر آن هستیم تا وضعیت مدیریتی بخش میمه را بهینه سازیم تا بتوانیم یادگاری نیک به جای گذاریم و بخش میمه را از این روزمرگی که به آن دچار گردیده خارج سازیم.

بصیری اصلاح فرهنگ را لازمه تغییر جهت به سمت پیشرفت دانست و گفت: اگر فرهنگ موجود که در بین برخی از مردم حاکم است تغییر یابد و اصلاح شود، حساسیت‌های کاذب نیز رنگ می‌بازد.همه باید به این توجه داشته باشند که امروزه وقت حرکت به سمت جلو است. حرکت به سمت تغییر و توسعه.همه باید با برنامه باشند و اگر در این راه کسانی بخواهند با کج فکری و کوته نظری مانع حرکت سازنده دیگران شوند به طور حتم با دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای خیانتی بزرگ به بخش میمه کرده‌اند.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه خاطرنشان کرد: متأسفانه در چند ماه گذشته بخش میمه به خصوص دو شهر میمه و وزوان درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌اند که در مقابل موضوعاتی که به عرض رساندم هیچ ارزشی ندارد، البته  ممکن است اختلافی به وجود آید، ولی نباید منجر به موارد حاشیه‌ای گردد.

وی تصریح کرد: تاکید ما بر این است که تمکین به قانون مهم‌ترین اصل باشد و اگر موارد اختلافی نیز وجود دارد از طریق مراجع قضایی و قانونی پیگیری گردد که قطعاً نتایج آن برای همه لازم‌الاجراست و  اگر این حساسیت‌ها و دلسوزی‌ها به سمت و سوی وفاق و وحدت ملی و انسجام پیش برود،  شاهد رشد و شکوفایی بخش میمه می‌شویم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.