۱۶:۲۶ - پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اعلام کرد؛

روزشمار هفته وقف با شعار”همه واقف باشیم “

رئیسی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه در آستانه فرارسیدن هفته وقف، روزشمار این هفته را اعلام کرد و محور اصلی برنامه‌ها را ترویج این فرهنگ دینی دانست.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهین شهر و میمه درگفتگویی با خبرنگار شاهین نا اظهار کرد: اجرای صحیح سنت حسنه و الهی وقف، نیازمند این است که مردم از برکات و دستاوردهای اجرای وقف در جامعه آگاه شده و با آگاهی کامل در این زمینه اقدام کنند.

علیرضا رئیسی افزود: تحقق این مهم نیز نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به ویژه رسانه‌ها، همراهی لازم را با اداره اوقاف داشته باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته وقف، گفت: محور اصلی برنامه‌های اداره اوقاف در این هفته، ترویج فرهنگ وقف بوده و برنامه‌های متعددی نیز در این زمینه برای اجرا آماده شده است.

رئیس اداره اوقاف وو امور خیریه شهرستان اضافه کرد: با تعیین روزشمار هفته وقف، هر روز به صورت ویژه به یکی از جنبه‌های این سنت حسنه و الهی توجه شده و برنامه‌های آن روز نیز با این محوریت اجرا می‌شود.

وی در ادامه به تشریح نام‌گذاری روز شمار هفته وقف که از تاریخ 29 آذرماه تا پنجم دی‌ماه است، پرداخت.

رئیسی اعلام کرد: بر اساس این طرح 29 آذر نخستین روز هفته وقف تحت عنوان “وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری” نام‌گذاری شده است.

به گفته رئیسی، روز 30 آذر‌ماه به نام “وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) ” مشخص شده و سومین روز این هفته که مصادف است با روز اول دی‌ماه به نام “وقف، علم و فناوری و نقش حوزه و دانشگاه” مزین گردیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اعلام کرد روز دوم دی‌‌ماه تحت عنوان “وقف تجلی مودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امامزادگان” نام‌گذاری شده است.

به گفته وی سوم دی‌ماه به نام “وقف، جهاد اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری موقوفات” و چهارم دی‌‌ماه نیز با نام “وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی” نام‌گذاری شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته آخرین روز هفته وقف مصادف با پنجم دی‌ماه نیز به نام “وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی”  مشخص شده است.

تبلیغ و اطلاع رسانی برنامه های هفته وقف با تهیه و نصب بنر در سطح شهرستان، تهیه و توزیع بروشور با موضوع معرفی موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان، تولید نرم افزار تلفن همراه با سیستم عامل آندروید جهت ارسال در مکان های مختلف با موضوع ترویج فرهنگ وقف و چگونه واقف باشیم، تبیین ابعاد سنت حسنه وقف توسط ائمه جمعه و جماعات خصوصا در خطبه های نمازجمعه سه شهر شاهین شهر، گز و میمه با محوریت هفته وقف، غبارروبی امامزاده قاسم (ع) مورچه خورت با حضور مسئولین و روسای ادارات و ارگان ها از جمله برنامه های اعلام شده از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان در هفته وقف می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.