۱۵:۲۴ - یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳

کلید واژه‌ های مهم حکم انتصاب سرافراز

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب محمد سرافراز به عنوان رییس سازمان صدا و سیما از کلیدواژه ها و مفاهیم مهمی برای تشریح وظایف، مسوولیت و ماموریت صداوسیما استفاده کرده اند که پیش از این نیز در بیانتشان بارها به تشریح آن ها پرداخته بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم انتصاب محمد سرافراز به عنوان رییس سازمان صدا و سیما از کلیدواژه ها و مفاهیم مهمی برای تشریح وظایف، مسوولیت و ماموریت صداوسیما استفاده کرده اند که پیش از این نیز در بیانتشان بارها به تشریح آن ها پرداخته بوده اند.

برای آشنایی بیشتر مخاطبان با سابقه بحث رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره این مفاهیم، جمله ای از سخنرانی های قبلی معظم له را در در ادامه می‌خوانید:

**کلید واژه اول: سازمان صدا و سیما

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۵ آذرماه ۱۳۶۸ فرموده اند: صدا و سیما در جمهوری اسلامی، باید وسیله یی برای سوق دادن مردم به فرهنگ اسلامی و ابزاری برای معرفت و آشنایی مردم با درخشندگی های اسلامی و انسانی باشد.

**کلید واژه دوم: هدایت فرهنگ

ایشان در ۱۶ شهریورماه سال ۱۳۸۸ بیان داشته اند: آیا ما به عنوان دولت اسلامی میتوانیم هدایتِ فرهنگی جامعه خودمان را رها کنیم؟ قطعاً نه، جزو وظائف ماست… خیلی از ابزارهای هدایت در اختیار دستگاه های حکومتی است؛ حالا یک نمونه اش صدا و سیماست.

**کلید واژه سوم: افکار عمومی

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۸۱ اظهار داشته اند: ما از لحاظ اصلِ پیام و تحکیم و شناسایی و تدوینِ آن، مشکلی نداریم، برای این که بدانیم چگونه تقسیم و توزیع و پخشش کنیم، مدیریتِ صحیح لازم دارد. وقتی اینها انجام گرفت، آن وقت افکار عمومی در اختیار شما قرار می گیرد؛ یعنی شما می توانید افکار عمومی را مدیریت کنید.

**کلید واژه چهارم: سبک زندگی اسلامی – ایرانی

ایشان در ۲۳ مهرماه ۱۳۹۱ در این باره فرموده اند: اصل قضیه تمدن سازی نوین اسلامی، درست کردن سبک زندگی است، رفتار اجتماعی است، اخلاق عمومی است، فرهنگ زندگی است… در آداب زندگی اسلامی، همه آنچه را که مورد نیاز ماست، میتوانیم پیدا کنیم.

**کلید واژه پنجم: استقلال فرهنگی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اول آذرماه ۱۳۶۸ بیان داشته اند: بالاتر از همه [انواع استقلال]، استقلال فرهنگی است؛ آن هم فرهنگ مستقل با طرد نشانه های فرهنگ منحط و فاسد غربی از جامعه.

**کلید واژه ششم: هویت انقلاب ایران اسلامی

حضرت آیت الله خامنه ای در اول خرداد ۱۳۸۷ فرموده اند: امام راحل در دوران نهضت اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نوشتار و گفتار خود خطوط اساسی و مرزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را مشخص کردند و مهم ترین مساله رعایت این مرزها و حفظ حریم هویت انقلاب اسلامی است.

**کلید واژه هفتم: عزم ملی

ایشان در سخنرانی اول فروردین سال ۱۳۹۳ اظهار داشته اند: یک ملت تا عزم راسخ نداشته باشد، نمیتواند به هیچ جا برسد؛ سعی میکنند عزم راسخ ملت را در مسایل مهم مربوط به سرنوشت کشور به هم بزنند، در آنها تردید ایجاد کنند.

**کلید واژه هشتم: پیشرفت کشور

همچنین ایشان در سال اول فروردین سال ۱/۱/۱۳۷۳ فرموده اند: ما در حال پیشرفت و سازندگی و در حال بنای یک تمدن هستیم. پایه اصلی تمدن، نه بر صنعت و فناوری و علم، که بر فرهنگ و بینش و معرفت و کمال فکری انسانی است.

**کلید واژه نهم: بسیج عمومی ملت

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نهم آبان ماه سال ۱۳۶۸ بیان داشته اند: بسیج عمومی یک ملت یعنی آمادگی و هوشیاری دایمی یک ملت.

**کلید واژه دهم: سند چشم انداز

حضرت آیت الله خامنه ای در یازدهم اردیبهشت سال ۱۳۸۴، تاکید کرده اند: سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور یک کار اساسی و مهم است؛ افق آینده کشور را برای آحاد مردم روشن و مشخص می کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌ رسانی رهبرانقلاب

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.