۱۱:۳۷ - پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین المللی پیشرانش هوافضایی ایران:

پیشرانش، نیروی محرکه و قلب هر وسیله نقلیه است

مجتمع دانشگاهی مکانیک و هوافضای دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین‌شهر  با همکاری سازمان صنایع هوایی و صنایع هوافضا اولین کنفرانس بین‌المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوافضایی ایران را با هدف توسعه و ارتقاء علمی کشور طی دو روز در دانشگاه مالک اشتر برگزار کرد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا“ نخستین همایش بین المللی و سومین همایش ملی انجمن پیشرانش هوافضایی ایران در دانشگاه صنعتی مالک اشتر با حضور جمعی از متخصصان و پژوهشگران صنعت هوافضا و سخنرانان داخلی و خارجی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر شاهین شهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه باید همه تلاش خود را معطوف کنیم که اقدامات و تلاش‌های انجام شده در حوزه علم به رونق اقتصادی کشور و شکستن تحریم ها به نحو مطلوبی کمک کند. افزود: تنها تکیه به علم و پژوهش در این راه کمک کننده است.

دکتر رضا مظفری‌نیا افزود: توسعه سامانه های نوین چهار گانه هوافضا مهمترین و شاخص ترین تحول این حوزه دانست و افزود: موفقیت در توسعه فناوری های موجب توسعه و تقویت سامانه ها خواهد بود. و اگر موفق به رونق، توسعه و پیشرفت در پنج فناوری هوافضا شویم در حوزه هوافضا نیز پیشرفت خواهم کرد.

دبیر اجرایی نخستین کنفرانس بین المللی و سومین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوافضای ایران، هدف از برگزاری این همایش را کمک به توسعه علمی کشور  برای رشد و ارتقای علوم و فناوری پیشرانش هوافضایی، ارائه دستاوردهای تحقیقاتی و ارتباط بین پژوهشگران داخل و خارج کشور عنوان کرد.

دکتر علیرضا مستوفی زاده بابیان اینکه این همایش با مشارکت پژوهشگران دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع مختلف برگزار شده است.افزود: برگزاری کنفرانس بین المللی ضمن ایجاد زمینه برای پژوهشگران خارج از کشور جهت ارائه دستاوردهای تحقیقاتی خود به جذابیت این همایش نیز کمک کرده است.

وی اضافه کرد: برگزاری کنفرانس تخصصی علاوه بر اجتناب از ارائه مطالب عمومی تکراری می توان با عمق بخشی به فعالیتهای پژوهشی به مباحث ویژه تخصصی مورد نیاز پرداخت.

رییس دانشکده مکانیک و هوافضای دانشگاه مالک اشتر با تاکید بر اهمیت مبحث پیشرانش در مهندسی هوا و فضا گفت: پیشرانش، نیروی محرکه و قلب هر وسیله نقلیه است که با تبدیل انرژی می تواند نیروی رانش ایجاد کند.

دبیر علمی این همایش بین المللی گفت : از 423 مقاله رسیده به دبیرخانه علمی همایش ،264 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 122 مقاله به صورت سخنرانی و 142 مقاله به صورت پوستر در این همایش ارائه می شود.

وی افزود: به دبیر خانه همایش از کشورهایی چون روسیه، ایتالیا، اوکراین و بلاروس نیز مقاله ارسال شده است.

در ادامه سخنرانان خارجی این همایش، پروفسورکمیل خیفما تولین و ارسن عبدلین از دانشگاه توپولوف ایالت کازان کشور روسیه در زمینه انرژیهای نو ، نقش آنها در صنعت هوافضا و فنآوری لیزر و کاردهای صنعتی آن سخنرانی کردند.

شایان ذکر است که برپایی نمایشگاه تخصصی و برگزاری 18 کارگاه آموزشی از برنامه های جنبی این همایش دو روزه بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.