۱۹:۳۰ - دوشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۳

اواخر مهرماه سال جاری؛

هشتمین جشنواره استانی قصه گویی در شاهین شهر برگزار می شود

هشتمین جشنواره قصه گویی استانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز شاهین شهر برگزارمی شود. 

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نامحمدرضا اعتمادی درجلسه نشست هماهنگی هشتمین جشنواره قصه گویی استانی، فرهنگ قصه گویی را یکی از موثرترین روشهای تربیتی و انتقال ارزشهای دینی، اخلاقی و تربیتی دانست و افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ورود ابزارهای نو پدید متاسفانه فرهنگ قصه گویی در خانواده ها به فراموشی سپرده می شود،

بخشدار مرکزی شهرستان ضرورت برنامه ریزی‌های فرهنگی در راستای احیای سنت خوب قصه گویی و همچنین ترویج فرهنگ قصه گویی با برگزاری برنامه های فرهنگی را مورد تاکید قرار داد، و افزود: کشور ایران به دلیل داشتن فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی همواره مورد هجمه دشمنان بوده که به همین جهت با تولید ابزارهای نو پدید این فرهنگ مورد هدف قرار داده و سعی در تغییر سبک زندگی ایرانی – اسلامی را دارند، در اجرای برنامه ها نیاز است که هشدارهایی در خصوص استفاده بی ریه از این ابزارها به والدین داده شود.

اعتمادی در ادامه لزوم پرداختن به سیره و روش معصومین و بزرگان در قالب قصه گویی را مورد تاکید قرار داد.

پرورین بصیرپورمعاون امور فرهنگی کانون استان قصه گویی را کار اصلی یک مادر و مربی دانست و افزود: یکی از عوامل کشیده شدن نوجوانان به سمت ابزارهای تکنولوژی جدید عدم استفاده از ارتباط کلامی صحیح والدین از جمله لالایی های مادرانه و قصه های کودکانه است.

معاون امور فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان افزود: استان اصفهان در جهت ترویج فرهنگ قصه گویی با برگزاری هفت جشنواره استانی اولین استانی بود که قصه گو به مدارس فرستاد.

 بصیر پورافزود: بر اساس تصمیم اداره کل و به منظور تبادل نظر با مربیان و مدیران مراکز استان هشتمین جشنواره قصه گویی استانی طی روزهای 26 و 27 مهرماه سال جاری در کانون مرکز فرهنگی – هنری شاهین شهر برگزار می گردد.

وی فرهنگ پذیرش برگزاری و اجرای جشنواره از سوی مسئولین و مردم شاهین شهر را دلیل انتخاب این مرکز برای برگزاری جشنواره دانست و افزود: امیدواریم که مسئولین شهرستان شرایطی را فراهم کنند که معلمین و مربیان شاهین شهر بتوانند از این فرصت استفاده نمایند، و ازآنجاییکه کار برای کودک است لازم است آموزش و پرورش و بهزیستی مشارکت داشته باشند.

بصیر پوردر ادامه به تشریح برنامه های جشنواره پرداخت و گفت: از بین 110 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 40 اثر پذیرفته شده و به مرحله داوری را یافته اند.

جشنواره در دو بخش تخصصی و آزاد برگزار می شود در بخش تخصصی 40 اثر از مربیان داوری با 10 برگزیده و بخش آزاد ویژه کودکان و نوجوانان می باشد که 20 الی 30 نفر می توانند شرکت نمایند.

تقدیر از پذیرفته شدگان جشنواره قصه گویی رضوی، برگزاری کارگاه قصه گویی ویژه مربیان مدارس، برپایی نمایشگاهی با عنوان نقل و نبات در چندین بخش مجزا، نشست تخصصی قصه گویی به همراه آسیب شناسی، ویژه برنامه های مراسم افتتاحییه و اختتامیه از جمله برنامه های جنبی جشنواره می باشد.

داوران جشنواره به سه ویژگی مهم محتوا، شیوه و بیان (قصه،قصه گو و قصه گویی)  قصه گویی می پردازند.

در ادامه جواهریان کارشناس فرهنگی مرکزاصفهان گفت: ترویج فرهنگ قصه گویی و تقویت ارتباطات چهره به چهره از اهداف بزرگ جشنواره است که سعی براین خواهد شد با پرداختن به ارزشهای دینی و تربیتی با قصه های کهن پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شکاف به وجود آمده بین نسل ها مورد توجه باشد.

حجة الاسلام اسامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با استناد به آیات قرآن کریم گفت: خداوندمتعال در قرآن کریم با بیان قصه بشر را رهنمود و هدایت می کند.

اسلامی افزود: باید با مدیریت جهادی و شیوه های نوین برای تربیت نسل جدید برنامه ریزی کنیم و مفاهیم اسلامی را در قالب قصه و نمایش تعلیم دهیم.

وی با تاکید برمدیریت استفاده کودکان ازرسانه های موجود در خانواده ها توسط والدین گفت: می توان با ارتقاء سواد رسانه ای و تقوای رسانه ای کودکان و نوچوانان را تحت مدیریت قرار داد.  

اسلامی در ادامه با بیان اینکه قصه گویی نباید تنها برای خوابیدن کودکان باشد بلکه باید محتوای قصه ها جهت افزایش سطح آگاهی کودکان باشد افزود: لازم است والدین، مربیان و روحانیون با قصه و شیوه‌های قصه گویی آشنا شوند.

شایان ذکر است که؛ نشست هماهنگی هشتمین جشنواره قصه گویی استانی با حضوربخشدارمرکزی، مسئول اموراحتماعی بانوان فرمانداری شهرستان، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان، معاون فرهنگی کانون استان، کارشناس فرهنگی مرکزاصفهان، مدیر کانون مرکز شاهین شهر ،مدیر کانون مرکز گز برخوار، معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مدیرعامل تالار شیخ بهایی و جمعی از مربیان کانون درمرکز شاهین شهر برگزار شد.

jashnvareh1 jashnvareh2 jashnvareh3

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.