۰۸:۱۰ - سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳

آقائيان زاده، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان خبر داد:

برگزاری همایش نکوداشت آيت الله آخوندگزي

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شاهين شهر و ميمه از برگزاري همايش آیت الله شیخ عبد الکریم گزی با هدف معرفي و تجليل از شخصيت ها و نخبگان شهرستان در تالار ارغوان اين شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین ناحسينعلي آقائيان زاده، رئيس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي شاهين شهر و ميمه در گفتگویی خبر از برگزاری همایش نکوداشت آيت الله آخوندگزي داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر بیان داشت: علما و روحانيان در انتقال فرهنگ اسلام و ارزش هاي آن نقش به سزايي داشته اند و همه ما مديون تلاش ها و مجاهدت هاي آنها هستيم. 

وی محورهای برگزاری این همایش را شناخت روحیات اخلاقی و سلوک رفتاری آیت الله عبدالکریم گزی (ره)، اجتهاد و قضاوت علامه، مردم‌داری و علم علامه، جایگاه کتاب صیغ‌العقود علامه و سبک‌شناسی آثار آخوند گزی معرفی کرد.

آقاییان زاده در ادامه افزود: اهمایش آیت الله گزی با همکاری شهرداری و شورای شهر و دفتر امام جمعه محترم گز و همچنین مرکز تحقیقات و علوم رایانه ای حوزه علمیه اصفهان مهرماه سال جاری با حضور شحصیتهای برجسته کشوری در تالار ارغوان اين شهرستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: 10 مهر همزمان با برگزاری این همایش از دو اثر مکتوب آیت الله آخوند گزی نیز رونمایی خواهد شد.

شایان ذکر است: آیت الله شیخ عبد الکریم گزی ازعلمای عالی مقام اصفهان در سال 1260 هجری قمری در شهر گز متولد و بعد از گذراندن تحصیلات حوزوی در سن 38 سالگی به درجه اجتهاد رسید و بعد از یک عمر تلاش و مجاهدت فقهی در 12 ذی حجه 1339  به ملکوت علی پیوست

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.