۱۷:۰۵ - یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳

دکتر پارسا در اولین نشست مجمع خیرین عرصه سلامت:

حوزه سلامت محور توسعه و پیشرفت انسانی و عرصه حضور خیرین

دکتر پارسا با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در حوزه سلامت اظهار داشت: حوزه سلامت محور همه برنامه های توسعه‌ای و پیشرفت انسانی است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین ناهمزمان با ایام ولادت حضرت علی ابن موسی الرضاعلیه السلام اولین مجمع خیرین و نیکوکاران ثامن الحجج شهرستان شاهین شهر و میمه با حضوردکتر صانعی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دکتر حیدری رئیس مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان، بصیری فرماندارشهرستان، حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر، مسئولین و جمعی از خیرین واعضا هیئت مدیره در تالار خلیج فارس تشکیل شد.

دکترعلی پارسا مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این جلسه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان، مشکلات و نیازهای مراکز بهداشتی درمانی  شهرستان ارائه داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در حوزه سلامت اظهار داشت: حوزه سلامت محور همه برنامه های توسعه و پیشرفت انسانی است.

وی نیاز به انجام کار خیر را یکی از نیازهای ضروری دانست و افزود: انسان‌ها فطرتا با کمک به دیگران رضایت و آرامش خاطر پیدا می کنند.

دکتر پارسا با بیان اینکه سلامت مهمترین اولویت دولت می باشدافزود: از آنجاییکه دولت به تنهایی نمی تواند سلامت جامعه را تامین کند، حوزه بهداشت و سلامت می تواند یکی از عرصه های حضور فعال خیرین باشد که مشارکت افراد در بهداشت و سلامت جامعه کمک به دولت در جهت تامین سلامت و پیشرفت و توسعه کشوراست.

فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن قدر دانی از مشارکت خوب خیرین اظهار داشت: رفع موانع و مشکلات حوزه سلامت شهرستان نیازمند توجه و عزم ملی و جدی دولت و خیرین است.

بصیری به حضور مدیران صنایع شهرستان در این جلسات تاکید کرد و افزود: صنایع آلاینده که برای مردم مشکلاتی بوجود آورده لازم است که حضور و مشارکت فعالی در جلسات اینچنین داشته باشند.

حجة الاسلام ملکیان با بیان اینکه روش ائمه اطهارعلیها السلام رفع گرفتاری مردم بود. افزود: انفاق در راه خدا یکی از موضوعاتی است که در سیره عملی اهل بیت علیه السلام بسیار دیده می شود.

امام جمعه شاهین شهر در ادامه افزود:  مشارکت و همکاری خیرین مدرسه ساز، مسکن ساز و حوزه سلامت می تواند گام بزرگی در جهت رفع کمبود ها و مشکلات باشد .

شایان ذکر است که : مجمع خیرین بهداشت و سلامت ثامن الحجج (ع)شهرستان شاهین شهر و میمه سال 92 با 13 عضو با هدف کمک به حوزه سلامت در جهت ارتقاء سطح سلامت شهرستان تشکیل شد که پس از گذشت یکسال اولین جلسه و نشست امروز برگزار شده است.

البته جا دارد از کمک خیرین در تکمیل و راه اندازی مرکز دیالیز بیمارستان گلدیس با 8 تخت دیالیز و درمانگاه شادروان مسیبی و مرکز بهداشتی جعفریان در شهر گز که رو به اتمام است تشکر شود.

وهمینطور ازعدم حضور و جای خالی بسیار چشمگیر صاحبان صنایع بزرگ و آلاینده شهرستان که موجب مشکلاتی برای شهروندان این شهرستان هستندگلایه کرد.

لازم به ذکر است که شبکه بهداشت و درمان شهرستان با 28 پایگاه و مراکز بهداشتی می باشد که در حدود 70 درصد این مراکز و پایگاه ها با وضعیت استقرار موقت، استیجاری و همچنین کمبود تجهیزات پزشکی مواجه است و در حال حاضر نیز 12 پروژه عمرانی جدید و نیمه کاره وجود دارد که همکاری و مشارکت خیرین و نیکوکاران در جهت تکمیل این پروژه ها بخصوص اورژانس جدید بیمارستان گلدیس می تواند کمک شایانی به حوزه سلامت که نیاز اولیه و اساسی افراد شهرستان است داشته باشند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.