۲۲:۰۴ - سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲

اولین نکته از پیشنهاد محرمانه ایران فاش شد

همزمان با آغاز مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ در ژنو سوئیس، ایران پیشنهادی را به این کشور‌ها برای حل مساله هسته‌ای این کشور ارائه کرده است.

201307150907

همزمان با آغاز مذاکرات ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ در ژنو سوئیس، ایران پیشنهادی را به این کشور‌ها برای حل مساله هسته‌ای این کشور ارائه کرده است. 

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از تابناک، این پیشنهاد که «پایان دادن به یک بحران غیر ضروری؛ افق‌های آینده»، نام دارد در مطبوعات غربی به عنوان «طرح ظریف»(zarif s proposal) مشهور شده است. طرحی که معاون وزیر خارجه ایران گفته  محرمانه است و تا رسیدن به نتایج مشخص همچنان محرمانه خواهد ماند.
اما منابع مطلع حداقل یک نکته از این طرح محرمانه را رسانه‌ای کرده‌اند. آنان گفته‌اند که طرح ظریف حل مسائل هسته‌ای ایران را در یک چارچوب زمانی یک ساله پیش بینی کرده است، موضوعی که البته از همین ابتدا با موضع گیری برخی از تحلیل گران غربی مواجه شده است.
آنان زمان یک ساله برای حل مساله هسته‌ای ایران را زمانی طولانی دانسته‌اند. در همین زمینه «دیویدآلبرایت» رئیس موسسه علوم و امنیت بین المللی گفته است در دنیای واقعی، یک سال زمان وجود ندارد و اگر ظریف می‌خواهد در طول یکسال مساله هسته‌ای ایران را حل کند، باید بداند که با تحریم‌های بیشتر آمریکا و حمله احتمالی اسرائیل مواجه خواهد شد.
به نظر می رسد این گونه مواضع در حالی که دو طرف گفت و گو ها را مثبت و سازنده اعلام کرده اند، تکرار همان تهدیدی است که عناصر تندروی غربی و صهیونیستی بر زبان دارند. چرا که ممکن نیست در حالی که مذاکرات هنوز در جریان است، برخی ایران را به تحریم و حتی حمله نظامی تهدید کنند و انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات را هم داشته باشند. این افراد همان هایی هستند که خواهان شکست مذاکرات هستند.لازم است طرفین مذاکره با مدیریت مطلوب،اجازه غلبه چنین فضایی را برای مذاکرات ندهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.