۱۶:۵۳ - یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳

تحقق شعار “ما می توانیم” با نیروی اراده جوانان با ایمان

گفت: پس از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی جوانان با نیروی اراده و قدرت ایمان دستاوردهای علمی و فنی قابل توجهی را کسب نمودند و تحقق شعار ما می توانیم در زمان اعمال تحریم ها با قابلیت های دانشمندان هسته ای عملی شد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نادراولین روز هفته نکوداشت شاهین شهربا حضور فرماندار شهرستان،اعضای شورای اسلامی، شهردار و روسای دانشگاه های شاهین شهراولین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی انجمن های علمی و دانشگاه های شاهین شهردر محل تالار شیخ بهایی افتتاح شد.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه  در این مراسم به خودباوری جوانان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت : پس از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی جوانان با نیروی اراده و قدرت ایمان دستاوردهای علمی و فنی قابل توجهی را کسب نمودند و تحقق شعار ما می توانیم در زمان اعمال تحریم ها با قابلیت های دانشمندان هسته ای عملی شد.

بصیری ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری را مد نظر قرار داد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی تعریف اقتصاد پایدار برای کشور به گونه ای که دشمنان نتوانند تاثیری بر اقتصاد داخلی وارد نمایند و این محقق نمی شود مگر با فعالیت دانشگاهیان ، متخصصین و کسانی که افتخار و عزت میهن اسلامی را در سر می پرورانند.

فرماندار شهرستان به وجود بیش از دو هزار واحد صنعتی در شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت : با حضور جوانان با مدارج تحصیلی عالی و فعالیت انجمن های علمی و دانشگاه های موجود در شهرستان می توان ارتباط میان صنعت و دانش و رونق اقتصادی را در شهرستان شاهد بود.

دکتر ذاکری شهردار شاهین شهر، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم ، هدف از برپایی این نمایشگاه را اطلاع رسانی و معرفی نخبگان علمی شهر، تبادل علمی و ایجاد انگیزه فعالیت های علمی پژوهشی در میان جوانان عنوان نمود و بیان کرد : برپایی این نمایشگاه نشان از توان علمی شهر است وی افزود :افتخار می کنم شهردار شاهین شهر هستم ، شهری که به قله های رفیع علم و دانش ، ورزش و مذهب و فرهنگ دست پیدا کرده است.

دکتر محمدرضا عرب یارمحمدی عضو هیئت مدیره سازمان رفاهی تفریحی شهرداری شاهین شهر درباره لزوم برگزاری این چنین نمایشگاه هایی گفت : تربیت دانشمندان و فرهیختگان از خانواده آغاز و در دانشگاه تکمیل می شود اما یکی از مهم ترین راه های معرفی این نخبگان برگزاری جشنواره ها و همایش ها و نمایشگاه های علمی است و امیدواریم با برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی استعدادهای موجود در شهر و تکمیل چرخه دانش و صنعت فراهم سازیم.
دکتر عرب یارمحمدی با مرور نام گذاری سالهای اخیر از سوی مقام معظم رهبری بیان کرد : در نام گذاری سال ها طی هفت سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری توسعه صنعت مد نظر بوده است تا کشور به سمت اقتصاد مقاومتی پیش برود تا با تولید و توسعه علم و تکنولوژی و حرکت در مرز دانش باعث تولید ثروت پایدار در کشور شود.
دبیر علمی اولین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی انجمن های علمی و دانشگاه های شاهین شهر در پایان علم و فرهنگ را دو مقوله تفکیک ناپذیر اعلام کرد و گفت : علم و فرهنگ در کنار هم باعث پیشرفت جامعه خواهد شد.

شکر زاده عضو شورای اسلامی شهر نیز در مورد برپایی این نمایشگاه گفت : مردم با 98 درصد باسوادی و حضور قومیت های مختلف در شاهین شهر به عنوان یک فرصت برای معرفی شاهین شهر به عنوان شهر دانش و خلاقیت است.
وی بر معرفی توانایی های شهر در کشور تاکید کرد و گفت : شاهین شهر ، شهری با پایه های علمی است و لازم است با برنامه ریزی مناسب این شهر را در استان و کشور به عنوان یک پایگاه علمی معرفی نماییم.

018namayeshgah3 018namayeshgah2 018namayeshgah6 018namayeshgah5

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.