۰۸:۰۸ - پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱

افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی روستای تاریخی مورچه‌خورت با 12 میلیارد اعتبار

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه از افتتاح نخستین اقامتگاه بوم‌گردی روستای تاریخی مورچه‌خورت با 12 میلیارد اعتبار خبر داد.

جواد چهرراضی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ از افتتاح اقامتگاه بومگردی در روستای تاریخی مورچه خورت خبر داد و اظهار کرد: اقامتگاه بومگردی میرزا تقی در زمینی به مساحت ۲۸۰۰ مترمربع با ۸ اتاق و ۱۶ تخت به‌ عنوان اولین اقامتگاه بومگردی روستای مورچه‌خورت و در قلب بافت تاریخی این روستا در کنار ارگ تاریخی و عظیم مورچه‌خورت به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: امیر منصور حیدری اقامتگاه بوم گردی را از سال 1399 با احیا خانه تاریخی اجدادی خود با سرمایه گذاری 12 میلیارد تومان شروع و تکمیل کرد.

وی ادامه داد: این اقامتگاه سنتی در 2800 متر مربع مساحت و ۸ اتاق سنتی با ظرفیت ۱۸ تخت روز جمعه با حضور ایزدی مشاور وزیر و مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و محققیان معاون گردشگری استان و امیری مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و مسئولین محلی افتتاح شد.

* اقامتگاه‌های بومگردی تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد پایدار محلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد

چهرراضی با بیان اینکه بدلیل موقعیت روستای تاریخی مورچه خورت که در مجاورت جاده ترانزیت قراردارد و همچنین وجود قلعه تاریخی مورچه خورت، این اقامتگاه دارای امتیاز های ویژه گردشگری می باشد خاطرنشان کرد: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی علاوه بر اینکه می تواند تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد پایدار محلی و جلوگیری از مهاجرت داشته باشد، باعث شناخت پتانسیل‌های گردشگری محل و منطقه و توسعه گردشگری نیز می شود.

وی تصریح کرد: احیا خانه های تاریخی و تبدیل انها به اقامتگاه سنتی و بومگردی توسط بخش خصوصی از رویکردهای اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری می باشد و تسهیل در روند مجوزهای لازم جهت سرمایه گذاران این حوزه در دستور کار این اداره می باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: این شهرستان دارای سه اقامتگاه بومگردی شامل«بام کلهرود»، «یاقوت یاقوت آباد» و «میرزا تقی مورچه خورت» است که بزودی اقامتگاه بومگردی شاه نظری واقع در شهر تاریخی گرگاب که مراحل نهایی احیا را می گذراند و در یک خانه تاریخی بسیار زیبا قرار دارد نیز افتتاح و به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.