۱۵:۳۰ - دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

تبلیغات، حلقه مفقوده گردشگری/ توجه به گردشگری راهکار موثر نیل به اقتصاد مقاومتی است

هدفگیری عمده و محوری ما بردن گردشگر به پهنه وسیع استان اصفهان و نه فقط مرکز استان است که در دو گروه گردشگر فرهنگی و طبیعی قابل تفکیک است.

به گزارش پایگاه خبری“شاهین نا” مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این مجموعه در هر سه بخش عنوانی سازمان فعالیت های خوبی در بخش اقتصاد مقاومتی داشته است.
شهرام امیری با اشاره به وجود ۱۹۶ رشته صنایع دستی اختصاصی اصفهان از میان ۳۶۵ رشته در این بخش افزود: مهم ترین بخشی که برای نجات از تک محصول نفت همگان بر آن تاکید و اذعان دارند توسعه گردشگری است.
به گفته وی، توسعه این بخش وابستگی بودجه کشور به نفت را کاهش می دهد که برای توسعه زیرساخت های آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر است.
وی بخش دیگر دارای قابلیت برای اقتصاد مقاومتی را صنایع دستی دانست و اضافه کرد: یکی از فعالیت های خوب مجموعه میراث فرهنگی حمایت از نسل جوان برای تولیدات صنایع دستی است که به همین منظور بیمه هنرمندان این صنعت هم در دستور کار قرار گرفت.
این مسوول اضافه کرد: در همین حوزه حمایت های خوبی از فروش و برندسازی صنایع دستی و مهر دار شدن آنها صورت گرفت و افزون بر ۲۰هزار هنرمند این حوزه در استان اصفهان بیمه شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گردشگری را دیگر بخشی نام برد که با دارا بودن ۱۰۷هزار کیلومتر مربع وسعت کشورمان و سه مدل آب و هوایی مختلف در کنار هم و همچنین ۲۰هزار و ۱۴۵ اثر تاریخی می تواند بهترین موفقیت ها در تکیه بر توان داخلی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.
امیری افزود: وقتی گردشگر به منطقه ای وارد می شود توسعه آن محل را به دنبال خود می آورد که از همین رو این اداره کل رویکرد تمرکز زدایی گردشگری تا دورافتاده ترین روستاها و گردشگاه های استان را دنبال می کند.
به تصریح وی، یکی از مزایای توجه به گردشگری به این دست مناطق جلوگیری از نابودی روستاها، ایجاد توان رقابتی و شناسایی فضاها و حمایت از بخش خصوصی است.
وی اضافه کرد: هدفگیری عمده و محوری ما بردن گردشگر به پهنه وسیع استان اصفهان و نه فقط مرکز استان است که در دو گروه گردشگر فرهنگی و طبیعی قابل تفکیک است.
این مسئول اظهار کرد: امروز ۱۵۵ طرح گردشگری در همه شهرستان های استان اصفهان با رشد متوسط ۵۰درصد در دست کار و اقدام است که امیدواریم با کمک اعتباری و بانک ها بزودی تکمیل شده و به بهره برداری برسند.
مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در سال جاری و در ۹ماهه اول این سال با جهش فوق العاده ای در جذب گردشگر مواجه شدیم.
وی یاداور شد: عمده گردشگران از کشورهای آلمان، اسپانیا، هلند، ایتالیا و کشورهای حوزه اسکاندیناوی و همچنین کشورهای عربی و جنوب شرق آسیا هستند.
وی با ابراز امیدواری نسبت به ادامه روند ورود گردشگر به کشور ادامه داد: ایران دارای یک میلیون جاذبه گردشگری و فرهنگی است و توان توسعه این بخش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
این دانش آموخته مقطع دکتری در رشته تاریخ ایران دوره اسلامی خاطر نشان کرد: بازاریابی و تبلیغات حلقه مفقوده بخش گردشگری ما چه در بخش ملی و چه استانی است.

به گفته امیری، همکاری صدا و سیما و دیگر رسانه ها، شرکت فعال تر در نمایشگاههای بین المللی و بین منطقه ای از راهکارهای مهم توسعه و ترقی در این حوزه است.
وی گفت: اسفنده ماه در همین رابطه نمایشگاهی در شهر برلین برگزار می شود و اصفهان نیز یکی از شرکت کنندگان فعال این نمایشگاه خواهد بود.
امیری مهمترین ویژگی حال حاضر کشور ایران را امنیت خوب آن برشمرد و اذعان کرد: وجود این امنیت در منطقه شلوغ و ناامن امروز خاورمیانه یک فرصت مغتنم و سودآور است.

منبع:صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.