۱۴:۴۶ - چهارشنبه ۰۴ تیر ۱۳۹۳

طلايي ترين نكته براي داوطلبان كنكور 93؛

داوطلبان مراقب فيزيك بدني خود باشند

در اين ساعات باقيمانده تا كنكور سراسری 93 داوطلبان مواظب فيزيك بدنی خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نامهدي دربان كارشناس آموزشي گفت: باتوجه به اينكه كمتر از 24 ساعت تا كنكور سراسری سال 93 باقيمانده است داوطلبان باید در این مدت كوتاه به نكات مهمی دقت كنند یكی از آن نكات این است كه داوطلبان موفق به شکست فکر نمی کنند و در نتیجه برای شکست برنامه‌ریزی نمی‌کنند. بنابراین لازم است آنها نیز همین عملكرد را داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان موفق به جای سیر در رویاهای غیر واقعی، با تکیه بر واقعیت خود سعی دارند کمی بهتر از آن در کنکور ظاهر شوند و برای همان میزان پیشرفت نیز تلاش می‌کنند. چنانچه داوطلبان موفق از دور باطل ” اضطراب ←کمکاری←اضطراب ” پرهیز می‌کنند و در صورت نگرانی از سیکل بازخورد منفی یعنی ” اضطراب ←تلاش←کاهش اضطراب”بهره می‌برند.
دربان تصریح كرد: داوطلبان موفق برای روزهای نزدیک کنکور مشابه سایر روزها برنامه دارند و به ” وظیفه” فکر می کنند تا به ” نتیجه ” برسند چنانچه داوطلبان موفق هر چند روز در یک کنکور خانگی شرکت می‌کنند و می‌دانند که بالاخره کنکور سراسری هم یک آزمون مثل همین آزمونهاست.
وی اظهار داشت: داوطلبان موفق به اصل ” عادی بودن ” معتقدند و می‌دانند با بی خوابی و شب بیداری یا فشرده کاری در چند روز تغییر زیادی در نتیجه حاصل نخواهد شد. بنابراین برنامه ” آهسته و پیوسته ” خود را ادامه می‌دهند حتی اگر در سطح متوسط یا پایین قرار داشته باشند. البته  داوطلبان موفق پراکنده کاری نمی‌کنند و حول برنامه خویش که بیشتر به آزمون اصلاح (try and true) تکیه دارد متمرکز هستند.
دربان خاطرنشان كرد: داوطلبان موفق مراقب فیزیک بدنی خود هستند . زیاد تلاش می کنند اما به میزان عادی غذا می‌خورند، در ساعات شب بیش از شش ساعت استراحت می‌کنند نرمش می کنند و می دانند که عقل سالم در بدن سالم است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.