۱۲:۲۰ - چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴

رییس ستاد آزمونهای دانشگاه اصفهان:

کاهش ۱۶ درصدی شمار داوطلبان آزمون سراسری در استان اصفهان

امسال ۶۵ هزار و ۹۰۶ نفر در استان اصفهان داوطلب آزمون سراسری ورود به دانشگاهها در مقطع کارشناسی هستند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۶درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری”شاهین نا” به نقل از صاحب نیوز/ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان اصفهان  گفت: امسال ۶۵ هزار و ۹۰۶ نفر در این استان برای ورود به دانشگاهها در مقطع کارشناسی به رقابت می پردازند که ۶۲ درصد آنها را زنان و ۳۸ درصد را مردان تشکیل می دهند.

محمدرضا ایروانی افزود: آزمون سراسری ورود به دانشگاهها در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خرداد در پنج گروه علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی، زبان های خارجی و علوم انسانی برگزار می شود.

وی یکی از تفاوتهای برگزاری کنکور امسال با سالهای گذشته را تجمیع گروهها در دو روز عنوان و تصریح کرد: سالهای گذشته آزمون گروه علوم انسانی صبح روز شنبه برگزار می شد اما امسال بدلیل کاهش تعداد داوطلبان و با هدف کاهش زمان آزمون، این گروه با گروه ریاضی و فنی در صبح پنجشنبه آزمون دارند.

وی ادامه داد: آزمون گروه هنر بعد از ظهر پنجشنبه، گروه تجربی صبح روز جمعه و گروه زبانهای خارجی، بعد از ظهر جمعه برگزار خواهد شد.

رییس ستاد آزمونهای دانشگاه اصفهان با بیان اینکه آزمون سراسری ورود به دانشگاهها امسال در ۲۶ شهر استان برگزار می شود، گفت: بیشترین تعداد داوطلبان در کلانشهر اصفهان با ۳۲ هزار و ۳۲۸ نفر شامل ۱۹ هزار و ۶۰۹ زن و ۱۲ هزار و ۷۱۹ مرد است.

ایروانی اضافه کرد: چهار حوزه امتحانی درکلانشهر اصفهان شامل دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، آموزش و پرورش ناحیه سه و دانشکده غیر انتفاعی معارف قرآنی است.

وی خاطر نشان کرد: آزمونهای بعد از ظهر پنجشنبه و جمعه برای گروههای هنر و زبانهای خارجی فقط در حوزه دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

وی یکی دیگر از تفاوتهای کنکور امسال با سالهای گذشته را زمان آن اعلام و تصریح کرد: پارسال این آزمون در دهه اول تیر برگزار شد اما امسال بدلیل ماه رمضان زمان آزمون سراسری ۱۵ روز به جلو افتاد.

ایروانی با بیان اینکه به ازای هر ۱۵ داوطلب یک عامل اجرایی در آزمون سراسری امسال فعالیت می کند، خاطر نشان کرد: کار رفع نواقص کارتهای ورود به جلسه آزمون تا نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون هر گروه انجام می شود.

پارسال حدود ۷۹ هزار نفر داوطلب کنکور سراسری در استان اصفهان به رقابت پرداختند که ۶۱ درصد آنها را زنان و ۳۹ درصد را مردان تشکیل می دادند.

امسال ۸۷۷ هزار و ۸۳۵ داوطلب در آزمون سراسری سال ۹۴ در سراسر کشور به رقابت می پردازند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است.

تعداد کل داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاهها در پنج سال اخیر روند کاهشی و نسبت داوطلبان زن به مرد روند افزایشی داشته است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.