۱۴:۵۸ - دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳

در دیدار فرماندار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان

شاهین‌ شهر قطب فرهنگ‌ وهنر استان اصفهان/ ایجاد باغ هنر با هفت شاخه هنری در شاهین شهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گفت: شهرستان شاهین شهر و میمه با همت و تلاش هنرمندان این شهرستان پیشانی فرهنگ و هنراستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“،حسینعلی آقاییان زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در دیدار فرماندار و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان، بااعلام اینکه شاهین شهرقطب فرهنگ وهنر استان می باشد.افزود: شهرستان شاهین شهر و میمه با همت و تلاش هنرمندان این شهرستان به پیشانی فرهنگ و هنراستان تبدیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سپس به صورت اجمالی گزارشی ازوضعیت فرهنگ و هنر شهرستان را بدین شرح ارائه داد.

در حوزه تئاتربا تلاش انجمن نمایش، هنرمندان این رشته در سال 92 بیش از 220شب اجرای تئاتر داشتند که در مرکز استان چنین رکوردی  وجود ندارد.

در حوزه هنرهای تجسمی علی رغم کمبود فضای گالری‌های شهربا استفاده از مراکز تجاری به صورت مستمرنمایشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار می شود.

در حوزه موسیقی با وجود هنرمندان و اساتید بزرگ اجرای کنسرت‌های سنتی، محلی و پاپ  بخوبی اجرا شده که با استقبال مردم فهیم و هنر دوست شهرستان به اقتصاد فرهنگ و هنرکمک شده است.

در حوزه شعر و ادبیات شعرای خیلی بزرگی در سطح شهرستان داریم که آثار خوبی ارائه دادند.

در حوزه سینمایی فعالیت‌های خیلی خوبی صورت گرفته و اخیرا نیز کانون سینمایی تشکیل شده است که هنرمندان این حوزه با تولید فیلم‌هایی که دارند به روند خیلی خوب در این حوزه صورت گرفته و تقریبا هر سه ماه یکبار شاهد تولید یک فیلم هستیم.

در حوزه مسائل دینی، مذهبی قریب به 50 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان تاسیس شده که امیدواریم با مساعدت مسئولین بتوانیم این کانون ها را به عنوان مراکز فرهنگ سازی و باز تولید فرهنگ اسلامی داشته باشیم.

در حوزه خوشنویسی بیش از 40 هنرمند خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز در شهرستان فعالیت می کنند که برخی چهره‌های کشوری در میان این هنرمندان وجود دارد، و امید داریم که با رفع مشکلات این حوزه که بیشتر بحث مکانی است شاهد رونق بیشتر این هنر در شهرستان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به تاسیس انجمن‌های مختلف از جمله تعزیه، شورای شعر و موسیقی که فعالیت‌های خوبی داشتند و همچنین آخرین انجمن تاسیس شده انجمن هنرهای تجسمی اشاره کرد و خواستار استمرار این نشست ها شد وابراز امیدواری کرد که خروجی مثبتی این جلسه داشته باشد.

پس از ارائه نقطه نظرات مسئولین کانون و انجمن‌ها، علیرضا بصیری فرماندارشهرستان با بیان اینکه لازم است به بخش فرهنگ و هنر توجه و عنایت ویژه‌ای شود، اظهار داشت:برای اصلاح اقتصاد بجز مدیریت و برنامه ریزی به فرهنگ هم نیاز است از همین جهت باید فرهنگ نیز تغییر کند. و از آنجاییکه پیش زمینه اصلاح نظام اقتصادی، اصلاح فرهنگ است، از ابزار هنر باید برای اصلاح فرهنگ و اقتصاد وفرهنگ تولید، توزیع و مصرف استفاده کرد.

بصیری افزود: شاهین شهر دومین شهر باسواد کشور، ایران کوچی است که اقوام مختلف ایرانی در کنار هم زندگی مسالمت آمیز و هنرمندانه‌ای دارند.

فرماندار شهرستان عدم وجود بانک اطلاعاتی جامع در شهرستان را عامل فراموشی اساتید بزرگ، هنرمندان و ورزشکاران دانست و افزود: مدیران، هنرمندان و نخبگان شهرستان باید شناسایی شوند تا از توانایی‌های آنان در عرصه های مختلف استفاده شود.

بصیری با تاکید بر توجه بیشتراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه فرهنگ و هنر خواستار برگزاری این قبیل نشست‌ها با حضور مسئولین شهرستانی و هنرمندان شد.

شاهین شهربه باغ هنر ایرانی با هفت شاخه هنر ایرانی برای ارتباط هنرمندان نیاز دارد.

ایجاد باغ هنر با هفت شاخه هنری طرحی بود که فرماندارشهرستان قول آن را به هنرمندان شهرستان داد. وگفت این طرح در دستور کارمسئولین شهر قرار خواهد گرفت .

فرماندار شهرستان افزود: در طراحی این باغ از الگوی باغ ایرانی با نقوش هنرهای سنتی و هفت شاخه هنری استفاده خواهد شد تا محلی برای پیوند هنرهای اصیل ایرانی و به مکانی برای عرضه آثار هنری  تبدیل شود.

وی افزود: این باغ با هدف تجمیع کانون و انجمن ها و هنرمندان و همچنین پر کردن اوقات فراغت شهروندان با رنگ و بوی فرهنگ و هنرایرانی ایجاد خواهد شد.و این مجموعه می تواند به عرصه‌ای برای نمایش اوج اندیشه هنر ایرانی تبدیل شود، چراکه تمامی هنرهای رایج و موردعلاقه مردم شهر در آن گردآوی می شود.

بصیری با اشاره به مشکلات شهرافزود: جوانان عزیز این مرز و بوم مورد تهدید هستند، در دهه 60 جنگی بر ما تحمیل شد که در آن دشمن و مرزهای دو کشور مشخص بود، اما متاسفانه امروز تهاجم فرهنگی جامعه را فراگرفته و بدخواهان نظام در تلاش هستند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. بحث اعتیاد خطر بسیار جدی است که جوانان را تهدید می کند که متاسفانه علاوه بر پسران دختران را نیز مورد هدف قرار داده است. هنرمندان و همه مردم و مسئولان وظیفه دارند که برای پیشگیری از انحراف جوانان تلاش کنند.

وی با تاکید به هنرمندان خواست که با تلاش هنرمندانه نشاط لازم را به جامعه دهند و با جذب جوانان به هنر و ورزش مهارت‌های لازم زندگی را به آنان آموزش داده شود.

فرماندار شهرستان افزود: در طول سالهای پس از انقلاب هرکجا بدخواهان دنبال سوء استفاده بودند مردم وارد شدند و همه نقشه های آنان را نقش برآب کردند، امروز هم نیاز است که با عزم عمومی اقتصاد و فرهنگ جامعه اصلاح شود.

بصیری در پایان با بیان اینکه همجواری شهرستان با مرکز استان دارای نقاط ضعف و قوتی است، افزود: برای استفاده از ظرفیت‌ها و نقاط قوت آن اتاق فکری با شورای سیاست گذاری که اساسی ترین بخش آن می باشد در شهرستان ایجاد شده است، لازم است با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

honarmandan1

honarmandan3 honarmandan2

honarmandan5

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.