۰۸:۰۰ - پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

فواید و مضرات چهار موقعیت خوابیدن

پزشکان معتقدند، به پشت خوابیدن به مبتلایان به آرتروز و دردهای مفصلی کمک می کند. در این حالت وزن بدن به طور مساوی در همه جهات تقسیم می‌شود و به هیچ نقطه‌ای فشار وارد نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نابه نقل ازسلامانه :ما یک سوم از کل زندگی خود را در خواب سپری می‌کنیم. تقریبا همه ما می‌دانیم که خوابیدن فواید بسیاری برای بدن دارد، اما آیا می‌دانستید که حالت خوابیدن شما به پهلو، به پشت یا روی شکم می‌تواند زمینه ساز بعضی از بیماری‌ها باشد.

 تحقیقات نشان می‌دهد 95 درصد مردم همیشه در یک حالت ثابت به خواب می‌روند. در این نوشته سعی می‌کنیم شما را با بعضی از فواید و مضرات حالت‌های مختلف خوابیدن آشنا کنیم.

مثل مصدومان خوابیدن   – برای ریفلاکس معده مفید است. – برای چروک‌های صورت مضر است.

از این حالت به عنوان ریکاوری یاد می‌شود، چرا که پزشکان، مصدومان را بعد از تصادف، در این حالت قرار می دهند. به باور کارشناسان، خوابیدن به این شکل کمک زیادی به هضم غذا کرده و از بازگشت اسید معده به داخل دهان پیشگیری می کند. اگر چه این حالت می‌تواند سوزش‌های شکمی را کاهش دهد، اما تاثیر منفی بر چین و چروک‌های صورت می گذارد. در این وضعیت، به گوشه بینی و کناره‌های دهان فشار وارد می شود.

مثل جنازه خوابیدن  – برای آرتروز مفید است. – برای آسم، خر و پف و تنگی نفس در هنگام خواب مضر است.

پزشکان معتقدند، به پشت خوابیدن به مبتلایان به آرتروز و دردهای مفصلی کمک می کند. در این حالت وزن بدن به طور مساوی در همه جهات تقسیم می‌شود و به هیچ نقطه‌ای فشار وارد نمی شود.

اما خوابیدن در این موقعیت خر و پف کردن را افزایش می دهد. عضلات آرواره‌ها و زبان که معمولا در هنگام خواب شل و آویزان می‌شوند در این موقعیت تحت تاثیر نیروی جاذبه قرار گرفته و مسیر تنفسی را سد کرده و سبب بروز خر و پف می شوند.

مثل جنین ‌خوابیدن  – برای دردهای کمر مفید است. – برای دردهای گردن و سر درد مضر است. این موقعیت، محبوب ترین موقعیت برای خوابیدن است. تقریبا سه چهارم مردم جهان به پهلو می خوابند و پاهای شان را درون شکم جمع می کنند. خوابیدن در این حالت به جریان آب درون بدن کمک خواهد کرد به سوی دیسک های کمر بروند و آنها را ترمیم کنند. به خاطر داشته باشید برای خوابیدن در این موقعیت باید گردن تان مثل سایر اندام های بدن تان به دقت تنظیم شده باشند. اگر چنین نیست، گردن و سردرد خواهید گرفت.

روی شکم خوابیدن  – برای خر و پف مفید است. – برای دندان قروچه، بی ‌حسی و دست درد مضر است. خوابیدن روی شکم نقش زیادی در پیشگیری کردن از خر و پف ایفا می کند. اما خوابیدن در این موقعیت برای فردی که به دندان قروچه مبتلا است ضرر دارد. اگر در این موقعیت دندان قروچه کنید، فشار زیادی به دندان‌های پایینی تان وارد می‌شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.