۰۹:۵۰ - یکشنبه ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳

تشکیل دومین جلسه شورای اداری شهرستان در سال 93

فرماندار شهرستان گفت:بسیاری از مناطق صنعتی ایجاد شده در این شهرستان بدون مطالعه آمایشی و برنامه ریزی منطقه ای بوده که جهت رفع مشکل مرکز استان بخش‌هایی از شهرستان مورد استفاده قرار گرفته.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، دومین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور فرماندار، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، بخشداران، شهرداران، شوراهای اسلامی، مدیران و روسای شهرستان درسالن فرمانداری شهرستان تشکیل شد.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه با اشاره به شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: آنچه که امسال پیش روی داریم اقتصادی است که با کمک مسئولان و مردم شکوفا شود و فرهنگی که با همت مسئولان و مردم بتواند سمت و سوی حرکت بزرگ کشور و ملت را تعیین کند.

بصیری فرماندار شهرستان با بیان اینکه، ما باید با استفاده از تجارب گذشته در تصمیم گیری‌های آینده به ارزیابی کیفیت توجه لازم را داشته باشیم افزود:سیاستهای اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده زیر ساخت فکری و نظری تحقق حماسه اقتصادی خواهد بود.که در پرتو این سیاستها لازم است تلاش مضاعفی در جهت تحقق شعار سال  صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان، در مجاورت مرکز استان و بازار مصرف قرار گرفتن که زمینه لازم برای توسعه سرمایه‌گذاری را فراهم می کند را یکی از نقاط قوت این شهرستان دانست و افزود: واقع شدن در شعاع نفوذ مرکز استان اگر چه یک مزیت است ولی می تواند یک نقطه ضعف نیز باشد.

بصیری افزود: متاسفانه طی سالیان گذشته این شهرستان در مسیر توسعه ناهمگون و بدون برنامه مرکز استان قرار داشته که حاصل آن آلایندگی شدید زیست محیطی شهرستان می باشد.

وی افزود: بسیاری از مناطق صنعتی ایجاد شده در این شهرستان بدون مطالعه آمایشی و برنامه ریزی منطقه ای بوده که جهت رفع مشکل مرکز استان بخش‌هایی از شهرستان مورد استفاده قرار گرفته.

فرماندار شهرستان افزود: ما میخواهیم نقاط ضعف همجواری با مرکز استان را کاهش داده و از مزایای آن استفاده ببریم و این راهی ندارد جز اینکه مدیریت شهرستان صاحب حرف و ایده باشد و بتواند از ظرفیتهای خود شهرستان در توسعه منطقه استفاده نماید.

بصیری با بیان اینکه براثر کاهش سفره‌های آبی اراضی لم یزرع فراوانی بوجود آمده که اگر مدیریت نشود این اراضی مورد تعرض قرارخواهد گرفت. افزود:ما باید از مزیت همجواری با بازار مصرف و مرکز استان بهره برده و دنبال انتقال مشاغلی باشیم که دارای اشتغال زایی بالاو فاقد الایندگی زیست محیطی باشند.

فرماندار شهرستان با تاکید براستفاده بردن مدیران از توانایی های دونعمت بزرگ شهرستان (حاجی نماینده مجلس و حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر) افزود: با ارزیابی مدیران شهرستان هرسه ماه یکبار مدیربرتر مورد تقدیر قرار گرفته که در پایان سال از بین چهارمدیر برتر مدیر نمونه معرفی خواهد شد.

بصیری افزود: با توجه به شعار سال و شناسایی فرصتها مصادیق اولویتهای کلی نظام در حماسه اقتصادی شهرستان و راههای جلب مشارکت مردمی در حماسه  اقتصادی را بررسی نماییم که در این راستاعزم مدیران جهت رفع اشکالات و تغییر روند موجود درجلب سرمایه گذاران را می طلبد.

ارائه پیشنهاد پروژه‌های تملک دارایی‌ها در سال 93 برابر مبالغ اعلام شده سال قبل پروژه‌های نیمه تمام تا پایان هفته به فرمانداری شهرستان، آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با حوادث غیر مترقبه، رعایت نظم و انضباط اداری و تکریم ارباب رجوع، تعامل با رسانه جهت ارائه عملکرد و پاسخ گویی به مطالبات مردمی، تکمیل و ارائه بانک اطلاعاتی در فرصت زمانی تعیین شده، با توجه به فرارسیدن فصل گرما و مشکل آب شرب شهرستان لزوم اطلاع رسانی صحیح و تشویق مردم به صرفه جویی در مصرف اب شرب، با توجه به افزایش قیمت حاملهای انرزی، به میزان افزایش قیمتها صرفه جویی در مصارف حامل ها در دستور کار همه ارگانها و نهادها  باشد، استفاده از تمام ظرفیتهای موجود جهت تکریم ارباب رجوع، درخصوص فرسودگی شبکه فاضلاب شهر همکاری همه دستگاه‌ها در جهت رفع مشکل پیش آمده لازم می باشد. رعایت اصل حجاب و عفاف براساس مصوبه شورای امر به معروف و نهی از منکراستان همه مراکز دولتی و نیمه دولتی موظف به رعایت حجاب و عفاف پرسنل و تذکر به افراد بد حجاب،تشکیل کمیته‌های کارشناسی زیر مجموعه کارگروه فرهنگی اجتماعی با حضور دستگاههای متولی و شناسایی اولویت‌های مسائل شهرستان جهت طرح در جلسات کارگروه مربوطه، تشکیل کمیته کارشناسی در خصوص بررسی معضلات و مشکلات بهداشتی و سلامت و طرح در جلسات سلامت و امنیت غذایی شهرستان از مصوبات دومین جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه بود.

لازم به ذکر است: حجة الاسلام ملکیان امام جمعه شاهین شهر، دکتر روستامدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، نجیمی مسئول هماهنگی و تبلیغات شهرستان، فرهادی رئیس شورای شهرستان، حاجی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی از سخنرانان این جلسه بودند.

 

shora0

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.