۱۰:۱۰ - شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۲

در مکالمه تلفنی

عذرخواهی اوباما از روحانی

دیشب در آخرین لحظاتی که روحانی و هیات همراهش در حال ترک خاک امریکا بودند اولین گفتگوی بی‌واسطه مقامات ایرانی و امریکایی بعد از 30 سال انجام شد.

     202834_964   دیشب در آخرین لحظاتی که روحانی و هیات همراهش در حال ترک خاک امریکا بودند اولین گفتگوی بی‌واسطه مقامات ایرانی و امریکایی بعد از 30 سال انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری شاهین نا به نقل از مجله مهر: در حالی که دیشب روحانی و هیات همراه در حال ترک هتل به سمت فرودگاه نیویورک بودند، رئیس جمهور امریکا در تماس با روحانی از اراده امریکا برای حل سریع مساله هسته‌ای صحبت کرد و گفت امیدوار است زمینه‌ای برای حل موضوعات دیگر و همكاری در مسائل منطقه‌ای انجام شود.

اوباما حل مسائل ایران و امریکا را در حل مسائل منطقه و سوریه موثر دانست و گفت: «من احترام خودم را به مردم ایران ابراز می‌کنم. متقاعد شده‌ام که روابط بین ایران و آمریکا بشدت بر روی منطقه اثر خواهد گذاشت. اگر ما در مورد پرونده هسته ای پیشرفت کنیم، سایر معضلات از جمله سوریه نیز قطعاً حل خواهد شد.»

در پایان این گفتگوی 15دقیقه‌ای، اوباما از روحانی به خاطر ترافیک نیویورک عذرخواهی کرد و گفت: «عذرخواهی می کنم اگر در ترافیک (وحشتناک) نیویورک گیر کرده اید و برایتان سفری امن و راحت آرزو دارم.»

این جملات در اکانت توییتر روحانی نقل شده بود که البته بعدتر پاک شد اما به گزارش نیویورک تایمز، یکی از مقامات رسمی کاخ سفید صحت آن را تایید کرده است.

در این توییت نوشته شده بود که روحانی در پایان مکالمه به زبان انگلیسی برای آقای اوباما آرزو کرده که روز خوبی داشته باشد و رئیس جمهوری آمریکا هم به فارسی گفته است: خداحافظ.

توییتر روحانی خلاصه ای از گفتگوی روسای جمهور دو کشور را منتشر و دقایقی بعد آن را پاک کرد

توییتر رسمی کاخ سفید این تصویر را از لحظه گفتگوی تلفنی باراک اوباما با روحانی منتشر کرده است

 

One Response to “عذرخواهی اوباما از روحانی”

  1. سلام
    همسنگر هدر سایت خوب شده ، به ما سر نمی زنی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.