۱۳:۳۰ - شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۳

روایتی جدید از حادثه طبس

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس، با بیان اینکه هیمنه پوشالی آمریکا در حادثه طبس فرو ریخت، گفت: اتفاقات رخ داده در حادثه طبس به ویژه اعتماد به سازمان‌های بی طرف بین‌المللی باید برای مسئولان کشور درس عبرت باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، حسین شیخ‌الاسلام با گرامیداشت روز (۵ اردیبهشت) سالروز شکست هجوم آمریکا در صحرای طبس، گفت: نکات پندآموز حادثه طبس بسیار است، اما نکته اصلی این حادثه شکست هیمنه پوشالی آمریکا بود، به طوری که در زمان تسخیر لانه جاسوسی چهره بین‌المللی این کشور فرو ریخت و در زمان شکست در طبس چهره نظامی آمریکا نابود شد.


وی با بیان اینکه مسئولان باید از اعتماد به سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری و بی طرف در زمان تسخیر لانه جاسوسی درس بگیرند، افزود: پس از تسخیر لانه جاسوسی، ابوالحسن بنی‌صدر به‌عنوان یکی از افراد مرتبط با آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی فشارهای بسیاری را به امام خمینی (ره) آورد تا به واسطه آن صلیب سرخ به‌عنوان یک نیروی بی طرف آخرین وضعیت گروگان‌ها را بررسی کند.

شیخ‌الاسلام، ادامه داد: گروگان‌ها در آن زمان در استان‌های مختلف و در تهران در مناطق مختلف توزیع شده‌ بودند، که بعد از فشارهای بنی‌صدر، امام خمینی(ره) دستور فرمودند که برای بازدید اعضای صلیب سرخ، گروگان‌ها را به لانه جاسوسی بیاورند و این موضوع با حضور صلیب سرخ و بررسی وضعیت این افراد انجام شد، اما نکته قابل توجه این است که شب بعد از بازدید اعضای صلیب سرخ، ارتش آمریکا برای آزادسازی گروگان‌ها به طبس آمد، که این موضوع نشان‌دهنده این است که این گروه به اصطلاح بی طرف جاسوس آمریکایی‌ها بودند.

مدیر کل امور بین‌الملل مجلس، افزود:‌ اتفاقات پیرامون حادثه طبس به‌ویژه از کار افتادن رادارهای هوایی تهران و ایجاد امکانات حمل و نقل برای ارتش آمریکا در منطقه کهریزک نمایانگر نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی غرب در یک کشور است، از این رو این موضوعات باید برای مسئولان درس عبرت باشد.

در پی ناکامی دولت آمریکا برای آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران، جیمی کارتر رئیس جمهور این کشور انجام عملیات آزادسازی را صادر کرد، اما این عملیات نهایتاً با شکست مواجه شد و ۸ تن از نظامیان آمریکایی در این واقعه کشته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.