۱۶:۰۰ - چهارشنبه ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۳

کتاب تلخی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند

این کتاب درباره نقض حقوق بشر و تجاوزات وحشتناک علیه زنان و دختران سراسر جهان از جمله قاچاق زنان، ختنه کردن آلت تناسلی و ازدواج کودکان در امریکا است.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، به نقل از عرش نیوز،  رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از بانوان برگزیده کشور ضمن تشریح نگاه اسلام به بانوان و نگاه مرسوم غربی به «زن» نسبت به مرجع قرار گرفتن شعارهای غربی در خصوص زنان هشدار دادند و به برخورد حکومت​ها در جوامع غربی با زنان پرداختند.


در بخشی از بیانات ایشان به کتاب جدید جیمی کارتر، سیاستمدار کهنه​کار آمریکایی نیز استناد شد. رهبر انقلاب تصریح کردند: «بنده اهل بریده پیدا کردن از روزنامه‌ها نیستم، امّا دیروز، پریروز بود، یک چیزى در روزنامه دیدم؛ دیدم خیلى چیز مهمّى است؛ اینجا آوردم براى شما بخوانم. کتابى از “جیمى کارتر” رئیس جمهور پیشین آمریکا، [منتشر شده‌] به اسم “تقاضایى براى اقدام” که به موضوع نقض حقوق بشر و تجاوزات وحشتناک علیه زنان پرداخته. جیمى کارتر در این کتاب میگوید: هر ساله صدهزار دختر به‌عنوان برده در آمریکا فروخته میشود.

جایى که صاحب یک روسپى‌خانه میتواند دخترى را که معمولاً اهل آمریکاى لاتین یا آفریقا است، با قیمتى برابر هزار دلار خریدارى کند. وى همچنین به تجاوزات جنسى که در محوّطه‌هاى کالج‌ها رخ میدهد اشاره دارد؛ به جایى که از هر بیست‌وپنج مورد تنها یک مورد گزارش میشود.

کارتر همچنین عنوان میکند که تنها یک درصد از متجاوزان جنسى در ارتش محاکمه میشود. انسان گریه‌اش میگیرد! از این قبیل در روزنامه‌ها زیاد مى‌بینید، بنده هم زیاد میبینم؛ من هیچ‌وقت هم به اینها استناد نمیکنم، لکن خب اینها واقعیّتى است. جیمى کارتر هم بالاخره یک شخصیّت معروفى است و این هم کتاب او است. این چه وضعى است در دنیا؟ این چه‌جور تکریم زن است؟»

ایشان همچنین افزودند: «نویسنده‌ى نامدار و معروف غربى، کتاب رُمان مینویسد براى شرافتمندانه نشان دادنِ شغل روسپى‌گرى! که البتّه به فارسى هم ترجمه شده است. البتّه در این کتاب اشاره به این است که چگونه دلاّلان جنسى، مى‌آیند از کشورهاى آمریکاى لاتین دخترها را با وعده و وعید و فلان برمیدارند میبرند، و میفروشند به این مراکز؛ که البتّه این مربوط به اروپا است، مربوط به آمریکا نیست. البتّه سعى میشود در این کتاب و این رُمان، که شغل روسپى‌گرى یک شغل شرافتمندانه‌اى وانمود بشود. این است فرهنگ غرب نسبت به زن؛ این است احترام اینها نسبت به زن.»

بنابراین گزارش، جیمی کارتر، رئیس جمهور پیشین آمریکا از زمانی که در سال ۱۹۸۱ میلادی سمت ریاست جمهوری را کنار گذاشته برنده جایزه صلح نوبل شده، یک مرکز غیردولتی برای رسیدگی به سیاست عمومی جهانی تاسیس کرده و ۲۸ جلد کتاب نوشته است. وی آخرین کتابش تحت عنوان “تقاضایی برای اقدام: زنان، مذهب، خشونت و قدرت” را مهمترین کتابی که در زندگی اش نوشته است، می داند.

به گزارش شبکه ای.بی .سی، این کتاب درباره نقض حقوق بشر و تجاوزات وحشتناک علیه زنان و دختران سراسر جهان از جمله قاچاق زنان، ختنه کردن آلت تناسلی و ازدواج کودکان است، اما این تجاوزات تنها در کشورهای در حال توسعه جهان صورت نمی گیرد بلکه در آمریکا نیز رخ می دهد.

جیمی کارتر به طور مثال گفت، هر ساله ۱۰۰ هزار دختر به عنوان برده در آمریکا فروخته می شوند، جایی که صاحب یک روسپی خانه می تواند دختری را که معمولا اهل آمریکای لاتین یا آفریقاست با قیمتی برابر با ۱۰۰۰ دلار خریداری کند. وی همچنین به تجاوزات جنسی که در محوطه های کالج ها رخ می دهد اشاره دارد، جایی که از هر ۲۵ مورد تنها یک مورد گزارش می شود. به علاوه درصد اعلام عمومی تجاوزات جنسی در مکان های نظامی آمریکا در مقابل متجاوزانی که عملا مجازات می شوند، تنها یک درصد است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.