۱۸:۰۳ - یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳

سرپرستان خانوار نگران ارسال نشدن پیامک سامانه رفاهی نباشند

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در ایلام گفت: سرپرستان خانوار نگران ارسال نشدن پیامک سامانه رفاهی در مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها نباشند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، حیدر نعمتیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از سرپرستان خانوار پس از ثبت نام موفق به دریافت کد رهگیری نشده اند، در صورتی که برای سامانه رفاهی پیغام ˈثبت نام شما با موفقیت انجام شدˈ به منزله نهایی شدن نام نویسی است.
وی ادامه داد: حتی اگر پیامکی که قرار است پس از تکمیل مراحل ثبت نام به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال شود، با تاخیر به دست سرپرست برسد، همین که افراد در پایان ثبت نام با پیغام ˈثبت نام شما با موفقیت انجام شدˈ مواجه شوند به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام آنهاست.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها در ایلام ادامه داد: همچنین برخی از افراد که قصد دارند پس از این مرحله انصراف یا ثبت نام کنند، با توجه به اشرافیت دولت بر سیال بودن شرایط اقتصادی- اجتماعی خانوارها پس از پایان این مرحله شرایطی فراهم خواهد شد که خانواده هایی که به دلیل تغییر وضعیت اقتصادی خانوار در ماه های آتی ممکن است در گروه درآمدی پایین تر یا بالاتر از وضعیت فعلی شان قرار بگیرند، بتوانند در خصوص ثبت نام دوباره یا انصراف اقدام کنند.

نعمتی اظهار کرد: سرپرستان خانوار دقت کنند که اطلاعات به صورت صحیح وارد سامانه شده و اطلاعاتی به اشتباه ثبت نشود چون پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، امکان اصلاح اشتباه ها در سامانه وجود ندارد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی ایلام گفت: تغییر ثبت نام اطلاعات خانوارها در نتیجه چهار واقعه حیاتی (تولد، فوت، ازدواج و طلاق)، در صورتی که تغییرات شمار خانوار از طریق پلیس +10 تا تاریخ 22 اسفند ماه 1392 اعلام شده یا به طور خودکار از طریق اداره ثبت احوال اعلام شده باشد، سرپرست جدید با مراجعه به بانک و ثبت حساب یارانه ای در سامانه سازمان می تواند ثبت نام کند.

نعمتی اضافه کرد: در غیر این صورت با توجه به اینکه امکان ثبت نام خانوارهای جدید در این مهلت 10 روزه ثبت نام مقدور نیست، توصیه می شود افرادی که تازه ازدواج کرده اند و تغییرات اطلاعات آنها در سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه ها هنوز اعمال نشده همچنان زیر مجموعه خانوار قبلی خود ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: بدیهی است پس از پایان مهلت 10 روزه ثبت نام فرصت مناسب برای جداسازی اطلاعات آنها از اطلاعات خانوار قبلی و ثبت اطلاعات در قالب خانوار جدید وجود خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ثبت نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از 20 فروردین ماه آغاز شده و تا 29 همین ماه ادامه داشت و دیروز و امروز به منظور مهلتی برای افراد جا مانده اعلام شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.