۱۰:۲۲ - شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲

با حضور مدیران و اعضای فعال مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی؛

نخستین رویداد شهرستانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در شاهین‌شهر برگزار شد

نخستین رویداد شهرستانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان، در دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر شاهین‌شهر با حضور گسترده مدیران و اعضای فعال مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهین‌شهر و سخنرانی حجت‌الاسلام محسن کریمی دبیر جبهه فرهنگی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش شاهین پرس؛ رهبر معظم انقلاب اول خرداد سال 1398 در دیدار جمعی از دانشجویان با تأکید بر اینکه باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد فرمودند: ما به این حرکت عمومی به سمت آن چشم‌انداز، نیاز داریم باید یک حرکت عمومی در کشور راه بیفتد البته این حرکت وجود دارد منتها بایستی انضباط پیدا کند، سرعت پیدا کند و پیشرفتش به سمت آن چشم‌انداز محسوس باشد. این حرکت طبعاً با محوریت جوان متعهد است. جوانان متعهد، محور این حرکت هستند.

این فرمایشات معظم له بهانه‌ای برای تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و برگزاری نخستین رویداد شهرستانی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان اصفهان، در دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر شاهین‌شهر با حضور گسترده مدیران و اعضای فعال مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهین‌شهر و سخنرانی حجت‌الاسلام محسن کریمی دبیر جبهه فرهنگی استان اصفهان شد.

محسن بوسعیدی در حاشیه برگزاری این رویداد فرهنگی در گفتگو با خبرنگار شاهین پرس؛ اظهار کرد: پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دوم اردیبهشت سال 1392 در تأکید بر ضرورت یک حرکت عمومی در کشور، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تحت‌نظر مجموعه قرارگاه قرب بقیه الله در سطح کشور تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد که به همین منظور ستاد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیز فعالیت خود شروع کرده است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه رسالت اصلی این جبهه فرهنگی، ابتدا شناسایی کنشگران فرهنگی مردمی و سپس وصل کردن آنها به یکدیگر و ایجاد یک شبکه فرهنگی وسیع است خاطرنشان کرد: تأکید حضرت آقا این است که دشمن به‌صورت ترکیبی فعالیت می‌کند؛ بنابراین ما هم باید در مقابل یک جبهه تشکیل دهیم. در واقع کار این جبهه فرهنگی این است که مجموعه‌های فرهنگی فعال مردمی که در سطح محله‌های شهرستان به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کنند؛ ولی یکدیگر را نمی‌شناسند و پیوستگی و همبستگی بین آنها وجود ندارد را شناسایی و به یکدیگر مرتبط کند.

وی در خصوص شیوه فعالیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ابراز کرد: تأکید دیگر حضرت آقا در سخنرانی دوم اردیبهشت سال 92 این بود که این جبهه بدون تبلیغ و به‌صورت ستادی فعالیت کند و وارد صف نشود، بنابراین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در تلاش است فرامین حضرت آقا را عملیاتی کرده و صرفاً کار ستادی انجام داده و وارد صف نشود کارهای صف را خود کنشگران انجام دهند.

بوسعیدی با اشاره به برگزاری همایش «عهدواره تبیین تا قیام» ابراز کرد: پس از تشکیل ستاد مرکزی استان که دوم اردیبهشت سال جاری در دانشکده علوم پزشکی اصفهان تشکیل شد، امروز اولین رویداد شهرستانی در سطح استان اصفهان با عنوان تبیین تا قیام در شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد راهبری این رویداد توسط ستاد انجام شد؛ ولی اجرای رویداد توسط کنشگران فرهنگی شهر به‌صورت کارگاه کار با کنشگران فرهنگی سطح شهر بود.

وی برگزاری نخستین رویداد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه علی‌رغم تعطیلات پایان هفته استقبال خوبی شد که این بیانگر آن است که متدینین شهر به حرکت‌های منسجم شده علاقه‌مند هستند و حمایت می‌کنند و این باعث دلگرمی برای ادامه حرکت در این مسیر است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: این رویداد شروع فعالیت‌های بعدی مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی به‌صورت مجتمع است انشاالله مجمع فعالین فرهنگی که متشکل از اکثر مجموعه‌های فرهنگی مردمی است از این به بعد خود مجموعه فرهنگی فعال مردمی به‌صورت مجتمع فعالیت‌های مشابهی همراه با کارگاه‌های عملی خواهند داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌کنندگان در رویداد امروز با مراجعه حضوری ضمن ابراز رضایتمندی درخواست ادامه برگزاری چنین کارگاه‌هایی را داشتند که سعی خواهیم کرد در برنامه‌های بعدی که خود مجموعه‌های فرهنگی فعالین فرهنگی دنبال خواهند کرد، از اساتید و نخبگان فرهنگی شهرستان، استان یا حتی کشوری دعوت خواهیم کرد تا مجموعه‌ها توانمندتر شده و جذب بیشتری داشته باشند.

بوسعیدی در پاسخ به این سؤال تشکیل جبهه فرهنگی و برگزاری چنین رویدادهایی چه اندازه برای انجام فعالیت‌های پویای فرهنگی مفید و راهگشا خواهد بود اظهار کرد: تغییر رویکردی که در این مجموعه فرهنگی دنبال خواهیم کرد این است که از صرف استفاده رساندن به جامعه هدف به سمت جذب و نقش‌آفرینی کنشگران باشد؛ چون این هدف را دنبال می‌کنیم امیدوار هستیم تعداد کنشگران فرهنگی هم‌افزایش پیدا کند و با افزایش تعداد کنشگران، جامعه هدف وسیع‌تری برای فعالیت‌های مؤثر نیز تشکیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.