۱۰:۵۴ - جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳

توضیحات وزیر ICT درباره تغییر تعرفه تلفن/ گرانی و ارزانی به مصرف بستگی دارد

وزیر ارتباطات و اطلاعات اعلام کرده این ‌که با تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت و موبایل هزینه‌های مشترکان کاهش یا افزایش پیدا کند، به نوع مصرف خود آنها بستگی دارد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، به نقل از ایسنا، محمود واعظی در پاسخ به این سوال که چرا با وجودی که وی از مخالفان جدی افزایش تعرفه‌های تلفن بود، اکنون با تغییرات جدید قیمت تلفن موافقت کرده توضیح داد: قطعا همچنان سیاست قبلی خود مبنی بر این‌که باید جلوی گران‌فروشی گرفته شود را مدنظر دارم.

 

وی ادامه داد: مردم باید متناسب با کیفیت خدماتی که دریافت می‌کنند هزینه‌ بپردازند. زمانی که بنده به وزارت ارتباطات آمدم طرحی برای تغییر تعرفه‌ها در دست بود که به واسطه‌ی آن هزینه مشترکان حدود 70 درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما ما از همان زمان قول دادیم کارگروهی تشکیل دهیم که بررسی‌های لازم را صورت دهد تا اگر در بخشی نیاز به افزایش تعرفه‌ها بود، این اقدام انجام شود.

 

وزیر ارتباطات در عین حال به مشکلاتی که شیوه‌ی پالس محوری برای مشترکان ایجاد کرده بود اشاره کرد و گفت: با تغییر شیوه‌ی محاسبه از پالس به دقیقه دیگر مردم در محاسبه دچار مشکلی در این زمینه نخواهند شد، چرا که پیش از این در شیوه‌ی پالس محور هیچ مشترکی نمی‌دانست هزینه‌های او به چه شکل محاسبه می‌شود.

 

واعظی هم‌چنین به لزوم هم‌کد‌شدن شماره تلفن ثابت در شهرستان‌های مختلف تاکید کرد و افزود: با این شیوه دیگر هزینه‌ی تماس از تمام شهرها با یکدیگر تعرفه‌ای ثابت دارد و تکلیف مردم مشخص است.

 

وی در ادامه به پیشنهاد وزارت ارتباطات اشاره و تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که از این پس در حوزه تلفن ثابت هم بسته‌های متعدد تشویقی تعریف شود تا مشترک بتواند با خریداری آنها به‌طور مثال حق استفاده از مدت زمان مشخص مکالمه داده شود، خارج شهر و بین‌الملل داشته باشند. به هر صورت ما به دنبال آن هستیم که شرایط را متنوع کنیم تا مردم براساس نیاز خود اقدام به انتخاب کنند.

 

وزیر ارتباطات و اطلاعات در پایان افزود: این اقدامات در حوزه تلفن همراه نیز دنبال می‌شود و ما بحث رومینگ را نیز مدنظر داریم تا اگر کاربری خواست اپراتور شماره همراه خود را تغییر دهد، بتواند با همان شماره از اپراتور دیگری خدمات دریافت کند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.