۱۵:۱۵ - پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان:

اشتغال یکی از جدی‌ترین مشکلات جامعه امروزاست

بصیری فرماندارشهرستان گفت:جامعه شناسان خانواده راکوچک ترین واحد اجتماعی می دانند لذا می توان گفت زن سازنده جامعه و قادر است جامعه را به سمت تعالی و یا به انحطاط ببرد.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا، اولین جلسه کار گروه بانوان و خانواده شهرستان شاهین شهر و میمه سال 93 با حضور فرماندار شهرستان در محل فرمانداری برگزار گردید.

علیرضا بصیری فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن تبریک گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه سلام الله علیها، روز زن و سالروزولادت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) افزود: زن به دلیل نقش خاص خود در دستگاه آفرینش به عنوان یک سرمایه گرانمایه می باشد  و جامعه بشری برای بقای خویش نیازمند این ارزش و سرمایه الهی است.

 فرماندار شهرستان با بیان اینکه: جامعه سالم نیازمند خانواده هایی سالم است افزود:سعادت و سلامت هر جامعه‌ای در خانواده پی ریزی می شود. که انتقال ارزش های اعتقادی،مذهبی،فرهنگی واجنماعی در درجه اول  به عهده خانواده است.

 بصیری با اشاره به نقش زنان در جامعه افزود: اگر زن از ایفای نقش اجتماعی خویش محروم شود از رشد اجنماعی او کاسته  و چنین جامعه ایی مطمئنا  رشد نخواهد یافت.

 فرماندار در خصوص نقش زنان وتربیت کودکان گفت:زن در تربیت کودک اصلی ترین نقش را داراست، مادران کانون عاطفه ومحبت هستند و همچنین رهبران اولیه هدایتگری اعتقادی و فکری جامعه هستند. دامن مادر اولین کلاس درس و بهترین محل تربیت کودک است.

بصیری افزود: از آنجاییکه جامعه شناسان خانواده راکوچک ترین واحد اجتماعی می دانند لذا می توان گفت زن سازنده جامعه و قادر است جامعه را به سمت تعالی و یا به انحطاط ببرد.

 فرماندار با اشاره به سیاست و خط مشی دولت تدبیر و امید در زمینه فعالیت کانون های بانوان  به وظیفه خطیر کارگروه بانوان وخانواده شهرستان اشاره و خطاب به اعضاء گفت :شما باید با شناسایی فرصت ها وتهدید ها همچنین نقاط قوت و ضعف در حوزه بانوان نسبت به ارتقاء جایگاه زنان اقدام  نمایند که این کار با شناسایی طرحهای کاربردی و موقعیت اجتماعی شهرستان و دعوت از مشاوران و کارشناسان مجرب در حوزه بانوان میسر میگردد.

بصیری افزود، اشتغال یکی از جدی ترین مشکلات جامعه است، که اگر صحیح مدیریت و برنامه ریزی نشود در سالهای آینده آمار بیکاران بسیار بالا خواهد بود.

در ابتدای جلسه اعضای کارگروه با بیان نقطه نظرات و به ارزیابی مشکلات بانوان پرداخته و خواستار توجه و رسیدگی شدند.

در ادامه باقریان مسئول امور بانوان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها وگرامیداشت روز زن و مادر، با اعلام عناوین روزهای هفته زن برنامه‌های شاحص اجرایی کانون‌ها و مراکز فرهنگی بانوان شهرستان دراین هفته را برشمرد.

مسئول امور بانوان افزود: مهمترین برنامه‌های این هفته برگزاری جند همایش‌  و همچنین راهپیمایی حجاب و عفاف همزمان با سالروز ولادت حضرت زهراسلام الله علیها در شاهین شهر با حضور بانوان می باشد.

 kargoroh2

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.