۲۰:۳۰ - پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱

یا حضور معاون رئیس جمهور؛

بهره برداری از ۵ دستگاه پایش ترکیبات آلی فرار در پالایشگاه اصفهان

باحضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پنج دستگاه آنالایزر برخط برای پایش و اندازه گیری ترکیبات آلی فرار پالایشگاه اصفهان در سامانه حفاظت محیط زیست کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش شاهین پرس؛ پنج دستگاه آنالایزر برخط برای پایش و اندازه گیری ترکیبات آلی فرار پالایشگاه اصفهان در سامانه حفاظت محیط زیست کشور ظهر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار اصفهان، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و مقامات کشوری به بهره برداری رسید.
این ۵ دستگاه پایش برای نخستین بار در شرکت های پالایشی کشور و اولین بار در صنعت استان به بهره برداری رسید تا تمامی گازهای خروجی پالایشگاه اصفهان به صورت برخط و شبانه روزی پایش شود.

علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری در این مراسم با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان دارای تکنولوژی بالایی است، اظهار کرد: این شرایط می طلبد که شرکت از تکنولوژی بالای زیست محیطی نیز برخوردار باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه از ۵ دستگاه آنلایزر، چهار دستگاه آن در محدوده پالایشگاه و یک دستگاه نیز در خارج پالایشگاه قرار دارد خاطرنشان کرد: این سامانه با هدف شفاف سازی و راستی آزمایی فعالیت می کند و اطلاعات آن به‌صورت برخط توسط اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان رصد می شود تا خیال مردم آسوده باشد.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در این مراسم از نصب ۵ دستگاه آنالایزر با قابلیت پایش و اندازه گیری تمامی پارامترهای مورد نظر سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر روی کلیه دودکش های خروجی واحدهای بنزین سازی و همچنین نصب و بهره برداری از ۱۲ آنالایزر بر روی سایر دودکش های واحدهای عملیاتی با هدف پایش و کنترل گازهای خروجی دودکش ها خبرداد.

محسن قدیری افزود: تاکنون یک دستگاه آنالایزر با قابلیت پایش و اندازه گیری تمامی پارامتر های مؤثر در آلایندگی پساب بهداشتی پالایشگاه نصب شده و علاوه بر آن خرید و نصب ۹ آنالایزر برای تکمیل سامانه سنجش برخط گازهای خروجی از دودکش کوره ها و خرید و نصب دستگاه پایش کیفی هوا نیز در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.