۱۶:۲۰ - سه شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳

حجة الاسلام اسلامی در جلسه ستاد اعتکاف:

اعتکاف فرصتی برای انس جوانان و نوجوانان با مسجد

اعتکاف فرصتی برای انس بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد است که باید متولیان از این فرصت طلائی برای ارتقاء سطح معلومات دینی، اعتقادی، اخلاقی معتکفین استفاده نمایند.

 

به گزارش پایگاه خبری شهرستان شاهین شهر و میمه “شاهین نا“، جلسه ستاد اعتکاف شاهین شهر به ریاست امام جمعه و با حضور نمایندگان فرمانداری، شورای شهر، شهرداری، نیروی انتظامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، هلال احمر، ستاد اقامه نماز، هیئت امنا مساجد سطح شهر، ائمه جماعات مساجد و اعضای ستاد در دفتر امام جمعه برگزارشد.

حجه الاسلام اسلامی در این جلسه پس از بیانات امام جمعه شاهین شهر در خصوص سنت حسنه اعتکاف اظهار داشت : اعتکاف فرصتی برای انس بیشتر جوانان و نوجوانان با مسجد است که باید متولیان برگزاری مراسم اعتکاف از این فرصت طلائی برای ارتقاء سطح معلومات دینی، اعتقادی، اخلاقی معتکفین استفاده نمایند.

وی افزود: سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است باید در عرصه ها و برنامه های مختلف دستگاهها از جمله دستگاههای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و از فرصتهائی که در اختیار داریم کمال استفاده را بنمائیم .

تشکیل کمیته های فرهنگی ، تدارکاتی و اعزام مبلغ و سخنران به مراسم ، برگزاری همایش توجیهی برای معتکفین از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین در این جلسه مصوب شد؛ جهت آشنایی بهتر معتکفین با این مراسم در تاریخ 22 اردیبهشت همایش اعتکاف در تالار شیخ بهایی برگزار شود و از دهم اردیبهشت مساجد سطح شهر از معتکفین با دریافت مبلغ سی هزارتومان ثبت نام کنند

 مراسم معنوی اعتکاف امسال از تاریخ 23 اردیبهشت ماه به مدت سه روز در مساجد سطح شهر شاهین شهر برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ سال گذشته  21 مسجد در سطح شهرستان مراسم معنوی اعتکاف را برگزار و  بیش از 2000 نفر معتکف  در این مراسم شرکت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.